niemieccy sprzedawcy omni-channel

Firma badawcza GfK prognozuje, że w 2014 roku niemiecka sprzedaż online wzrośnie, a tradycyjny handel w salonach sprzedaży po raz pierwszy zanotuje spadek. Obroty z handlu w internecie wzrosną o 25% i napędzą nieznaczny wzrost w niemieckim handlu w 2014 roku.

Według raportu „GfK Retail Turnover 2014„, obroty ze sprzedaży w sklepach tradycyjnych osiągną w 2014 roku wartość 408 miliardów euro, czyli spadną o 1% w porównaniu z 2013 rokiem. Z kolei handel online się rozwinie, co spowoduje całościowy wzrost sprzedaży o 1,2%.

„Prognozy dotyczące obrotów z handlu detalicznego odzwierciedlają zmieniające się zachowania konsumenckie” – tłumaczy Simone Baecker-Neuchl, ekspert od analiz rynkowych w GfK. „Bardziej niż kiedykolwiek, wzrost obrotów ze sprzedaży online odbędzie się kosztem handlu tradycyjnego. Ewolucja rynkowa trwa, a sprzedawcy powinni pracować nad przyszłościowymi, długofalowymi strategiami dla sprzedaży w obydwu kanałach.”

Efektem zmieniających się zachowań konsumenckich jest rosnące znaczenie e-commerce na niemieckim rynku. Jednak mimo to, znaczna większość obrotów z handlu nadal generowana jest przez sprzedaż w kanale tradycyjnym. Jak podkreśla Reuters, sprzedawcy stacjonarni wypracowują dziesięć razy większe obroty niż e-commerce: 408 miliardów euro w porównaniu z 47,5 miliardami euro.

GfK co roku wylicza obroty z handlu detalicznego. W Niemczech analizy prowadzone są na obszarach miejskich i w miasteczkach liczących ponad 10 tysięcy mieszkańców.

Firma GfK dostarcza analizy na temat rynku i konsumentów, zatrudnia ponad 13 tysięcy ekspertów od analiz rynkowych, szczyci się 80-letnim doświadczeniem. Opracowuje dane na temat otoczenia biznesowego w ponad 100 krajach.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w angielskim serwisie Evigo.com