online-fashion-retail

W sklepie internetowym marki Monnari szykują się zasadnicze zmiany. Mają one na celu zwiększenie wydajności strony, a co za tym idzie, obsłużenie większej liczby klientów. Jednocześnie nastąpi wdrożenie responsive web design, zmieni się też całkowicie layout e-sklepu.

Działający od niemal trzech lat sklep internetowy marki Monnari w czerwcu przeszedł pierwszą gruntowną przebudowę. Zmienił się wtedy całkowicie wygląd pierwotnego e-sklepu, stworzonego wspólnie z agencją Divante. Monnari zrezygnowało z tej współpracy, nowy projekt powierzając firmie MakoLab. Nastąpiło odnowienie grafiki i update do nowej wersji platformy. Zintegrowano też sprzedaż ze Strefą Marek na Allegro. Jednak, tak jak na początku, sklep działa nadal na platformie PrestaShop, co ogranicza możliwości jego rozwoju. Dlatego też firma planuje kolejną przebudowę i przejście na nową, dedykowaną platformę.

Elastyczna platforma pozwoli zwiększyć sprzedaż

„Gdy otwieraliśmy sklep internetowy, nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania, nie byliśmy logistycznie przygotowani do obsłużenia takiego ruchu, jaki jest obecnie generowany.” – tłumaczy Katarzyna Kostacińska, w Monnari odpowiedzialna za marketing i za projekt sklepu internetowego. „Obecnie e-sklep sprzedaje tyle, ile cztery najlepsze salony stacjonarne razem wzięte. Niestety, PrestaShop jest zbyt sztywną platformą, ma swoje ograniczenie i nie wystarcza już do obsługi tak dużego projektu. Większy ruch sprawia, że występują problemy techniczne. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem dedykowanym wyłącznie dla naszego e-sklepu.” Nowe rozwiązania umożliwią też organizację bardziej spersonalizowanego mailingu i wprowadzenie kodów rabatowych.

monnari-sklep-online
Sklep internetowy marki Monnari

Nowy partner, który odpowiadał będzie za projekt, zajmie się również wdrożeniem responsive web design. „Nie jesteśmy zadowoleni z tego, jak obecnie strona funkcjonuje na urządzeniach przenośnych. Wraz ze zmianą platformy zmieni się też funkcjonalność i wygląd strony pod kątem sprzedaży mobilnej.” – zapowiada Katarzyna Kostacińska. Monnari ma za sobą co prawda eksperyment z tworzeniem aplikacji mobilnej we współpracy z firmą Shopgate, obecnie stawia jednak na podniesienie responsywności niż na tworzenie dedykowanych aplikacji.

Integracja z wybranymi serwisami online

Ubrania marki Monnari są obecnie, poza sklepem firmowym, dostępne w serwisie Allegro na Strefie Marek i na platformie Perhapsme.com. „Wybór Allegro jako partnera był oczywisty, serwis ten ma miesięcznie cztery miliardy odsłon. Generuje nam bardzo przyzwoity obrót, a wygląd naszego działu w Strefie Marek jest, dzięki synchronizacji za pomocą API, odwzorowaniem sklepu markowego.” – mówi Katarzyna Kostacińska. „Z kolei zgoda na propozycję współpracy ze strony Perhapsme.com była podyktowana tym, że spodobał nam się wygląd tej platformy.”

monnari-na-allegro
Oficjalny sklep Monnari na Allegro

Polityka cenowa we wszystkich kanałach sprzedaży Monnari jest spójna. Wszystkie czasowe promocje z założenia obejmują ceny zarówno na Allegro jak i Perhapsme.com. Cena jest taka sama, jak w salonach sprzedaży. „Eksperymenty z obniżaniem cen online się nie sprawdziły. Zdarzało się, że ktoś kupił w sklepie stacjonarnym ten sam produkt w droższej cenie, co powodowało niezadowolenie klientów, więc obecnie stosujemy spójną politykę cenową.” – tłumaczy Katarzyna Kostacińska. Zdarza się jednak, że w internecie można kupić więcej. „Np. kolekcja wiosenna ma swoją prapremierę w sklepie internetowym. Jest to podyktowane chęcią wypromowania produktu i wykorzystania wszystkich możliwości, jakie oferuje kanał online. W internecie nie ogranicza nas powierzchnia wystawowa, więc jeśli produkt jest już dostępny w magazynie, a nie możemy jeszcze wprowadzić go do salonów, oferujemy go w naszym e-sklepie.” Monnari obsługiwane jest przez dwa centra logistyczne pod Łodzią: jedno poświęcone jest sprzedaży online, drugie – salonom sprzedaży. Kurierzy DPD dostarczają produkty do 780 miast w Polsce.

W e-sklepie jak w salonie sprzedaży

Rozwiązaniem w sprzedaży online zaczerpniętym z doświadczeń w sprzedaży stacjonarnej, jest tzw. Lookbook, czyli możliwość kupowania całych zestawów ubrań, bądź poszczególnych elementów zestawu. W odróżnieniu od innych rozwiązań funkcjonujących w polskich e-sklepach, Lookbook Monnari umożliwia dodanie do koszyka całości w sposób automatyczny, bez konieczności odwiedzania kolejnych podstron produktowych. Produkty dobierane są przez stylistów Monnari. W regularnych odstępach czasu w firmie organizowane są sesje, podczas których wybieranych jest 15 zestawów tematycznych, prezentowanych potem w e-sklepie.

Monnari prowadzi social media marketing raczej w sposób symboliczny. Profil na Facebooku tworzony jest wewnętrznie, bez pomocy agencji. Wynika to z tego, jaki jest profil klienta marki. Produkty Monnari skierowane są do kobiet powyżej 40 lat, a grupa ta nie jest zbyt aktywna w mediach społecznościowych. „Traktujemy ten kanał promocji z powagą, przykładamy się do prowadzenia profilu, ale nie stawiamy na to, że będzie miał znaczny udział w promocji e-sklepu. Obecnie raczej nie prowadzimy intensywnych działań marketingowych, gdyż i tak ruch w sklepie internetowym osiąga granice jego wydajności. Jednak gdy przejdziemy na nową platformę, będziemy mogli prowadzić akcje promocyjne na większą skalę.” – tłumaczy Katarzyna Kostacińska.

Firma nie zatrudnia również zewnętrznej agencji do pozycjonowania e-sklepu. „Działamy na polskim rynku już długo, więc nasza marka jest dość dobrze pozycjonowana. A klienci szukają nas właśnie po marce, nie po produkcie.”