mBank płatności online

Zakupy na raty przez internet dostępne są od kilku lat, w tym w IAI-Shop.com. Do tej pory, aby uruchomić raty w sklepie internetowym, sprzedawca musiał wybrać bank, założyć w nim konto, podpisać umowę wcześniej negocjując atrakcyjne warunki, by na koniec uruchomić proces płatności ratami. Teraz, wystarczy że sklep internetowy jest obsługiwany przez IAI, aby mBank Raty był od razu włączony.

Cały proces płatności obsługuje IAI wspólnie z mBankiem. Dzięki temu konsumenci bezpośrednio finansować zakupy ratalne, a sprzedawca posiada zwiększoną liczbę zamówień w e-sklepie. Sprzedawca nie musi podpisywać żadnych dodatkowych umów i wniosków z bankiem i nie płaci żadnych prowizji, co może być ciekawą formą płatności dla sklepów z niską marżą.

Produkt mBank Raty usprawnia też proces realizacji zamówienia. W płatnościach obsługiwanych bezpośrednio przez IAI-Shop.com, klient sklepu jest przenoszony od razu na stronę banku. Dzięki temu nie odwiedza dodatkowych stron, gdzie musi akceptować dodatkowe regulaminy, zakładać konta itd., co może go zniecierpliwić i spowodować, że porzuci koszyk.

Każdy konsument może dokonać płatności ratalnej bezpośrednio przy składaniu zamówienia. Cały proces odbywa się elektronicznie i podobnie, jak przypadku sprzedawcy,  bez podpisywania żadnych dodatkowych umów z bankiem. Po akceptacji wniosku, informacja o jego przyznaniu jest automatycznie przenoszona do systemu kontroli procesu logistycznego wbudowanego w IAI-Shop.com i zamówienie oznaczone jest jako opłacone. Sklep otrzymuje też natychmiast dostępne do wypłaty pieniądze, w pełnej kwocie wartości zamówienia.

„Liczba sklepów oferujących sprzedaż ratalną dynamicznie rośnie, ale nadal w tym obszarze mamy jeszcze dużo do zrobienia. Jesteśmy przekonani, że inicjatywy takie jak nasza zmieniają branżę e-commerce i pozytywnie wpływają na upowszechnienie sprzedaży ratalnej w sieci.” – mówi Marta Bartosiewicz, dyrektor Departamentu Marketingu Detalicznego mBanku. „Oprócz osiągniętego w ramach współpracy zasięgu, istotną zmianą wpływającą na rynek  jest też sam sposób uzyskania kredytu, zaproponowany przez mBank. Aby skorzystać ze wsparcia banku klient  nie musi już dostarczać żadnych dokumentów czy czekać kilka dni na decyzję. W ramach mBank Rat proces odbywa się zupełnie online, bez jakichkolwiek papierowych dokumentów a odpowiedź o przyznaniu lub nie kredytu, klient uzyskuje zaledwie w kilkanaście minut.” – dodaje.  

W ramach modułu, sklep internetowy otrzymuje także zestaw materiałów promocyjnych, takich jak kalkulatory, widgety, bannery itd., dzięki którym sprzedawca może poinformować klienta o udostępnionej ofercie. Dodatkowo, na każdej stronie produktu, w koszyku, klient ma możliwość sprawdzenia wysokość raty, która jest widoczna od razu lub za pomocą przycisku „oblicz ratę”.