wittchen-sklep-internetowy-1

Szykują się zmiany w sklepie internetowym marki Wittchen. Po nawiązaniu współpracy z Grupą Unity, firma przygotowuje się do wprowadzenia nowego silnika sklepu i całkowitego przebudowania strony. Jednocześnie planuje zwiększenie kontroli nad działającymi na zasadach franczyzy sklepami online prowadzącymi sprzedaż na rynkach wschodnich.

Strona internetowego sklepu Wittchen tworzona była w dużej mierze przez zespół wewnętrzny firmy. Działa od 2008 roku, a w 2013 przeszła przebudowę – zmienił się layout i nawigacja. Zarówno za pierwotny projekt, jak i za jego odświeżenie, odpowiadał zespół e-commerce oraz wewnętrzne studio graficzne Wittchen. Sklep działa na dedykowanej platformie stworzonej przez firmę Mouton z Siedlec. Jak informuje Piotr Kierzkowski, manager e-commerce w Wittchen, obecnie trwają przygotowania do wdrożenia całkowicie nowego systemu e-commerce, stworzonego wspólnie z Grupą Unity. Jak informuje Jędrzej Wittchen, założyciel i prezes firmy, w planach jest również ograniczenie obecności marki w różnych małych, nierenomowanych obcych e-sklepach.

Obsługa klienta lepiej zintegrowana

Zmiany będą kompleksowe: od nowego silnika e-sklepu, poprzez lepszą personalizację, dostosowanie treści pod konkretnego użytkownika, rozpoznawanie klienta na podstawie ciasteczek, aż po wdrożenie systemu, dzięki któremu zintegrowany zostanie proces obsługi klienta. Nowa strona będzie responsywna i tożsama z korporacyjną stroną Wittchen (obecnie e-sklep działa na oddzielnej domenie).

Sklep internetowy Wittchen
Sklep internetowy Wittchen

Oprócz zmian systemowych, w e-sklepie Wittchen pojawią się nowe opcje personalizacji oferty. Będzie można zamawiać produkty z tłoczonymi inicjałami, a także tworzyć nowe produkty od podstaw i składać indywidualne zamówienia. „Stawiamy również na edukację klientów: na stronie e-sklepu pojawią się materiały poradnicze związane z produktami, zamieszczane będą filmy wideo, prowadzony będzie blog.” – zapowiada Piotr Kierzkowski.

Sprzedaż online na rynkach wschodnich

Wittchen działa w tej chwili na trzech rynkach zagranicznych: w Rosji, na Białorusi i Ukrainie. Teraz za prowadzenie wszystkich e-sklepów odpowiadają lokalne podmioty, działające na zasadzie franczyzy. Na każdym rynku funkcjonuje sklep w dedykowanej wersji językowej. W tej chwili towary wysyłane są do lokalnych partnerów z Polski, z centrum logistycznego pod Czosnowem.

Wraz z planowanymi zmianami w polskiej wersji e-sklepu wprowadzone zostaną również nowe opcje dostawy. Obecnie produkty dostarczane są przez kurierów UPS, można też zamówić dostawę do domu w salonie sprzedaży. Niedługo wśród opcji dostawy pojawią się paczkomaty i wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej. „Rozważamy też wprowadzenie dostawy w jeden dzień, a także opcję click and collect. Chcemy również wprowadzić do naszych salonów sprzedaży urządzenia mobilne, na których klienci będą mogli zapoznać się z pełną ofertą i zamówić dostawę. Powierzchnia handlowa bywa czasami ograniczona, planujemy więc dać klientom dostęp do wszystkich produktów online.” – zapowiada Piotr Kierzkowski.

Wkrótce nowe profile społecznościowe

Firma planuje również rozszerzenie obecności w social media. Obecnie promocją marki zajmuje się agencja interaktywna K2, która prowadzi fanpage na Facebooku i kanał na YouTube Wittchen. Wkrótce marka zadebiutuje na Pinterest i Instagramie. Pozycjonowaniem e-sklepu zajmuje się agencja Sunrise System z Poznania.