Amerykański wielokanałowy sprzedawca z branży fashion, J. Crew dowiódł, że klienci, którzy angażują się w profil marki w mediach społecznościowych, wydają w sklepie marki dwa razy więcej niż przeciętny klient.

W raporcie finansowym za rok 2013, J. Crew zwraca uwagę na to, jaką rolę w sprzedaży odgrywała obecność marki w social media. Marketing sklepu prowadzony jest we wszystkich dostępnych kanałach: na stronach internetowych, w katalogach i na platformach społecznościowych, a także poprzez mailing i reklamy internetowe. Jednak wydaje się, że dla generowania sprzedaży i napędzania konwersji największe znaczenie miała aktywność w social media.

„Marketing online i media społecznościowe odegrały ważną rolę w naszej strategii i najnowszej historii firmy. Są to jedne z naszych najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.” – czytamy w raporcie. Marka J. Crew obecna jest na Facebooku, Twitterze, Pinterest i Instagramie, a klienci, którzy angażują się w tych kanałach wydają dwa razy więcej niż przeciętny klient J. Crew. Największy ruch i sprzedaż w e-sklepie napędza Facebook. Z raportu wynika jednak, że w przyszłości to Pinterest i Instagram będą stwarzały największe możliwości wzrostu. 

jcrew-facebook
Profil marki J. Crew na Facebooku

W sierpniu 2013 roku J. Crew wykorzystał platformę Pinterest do prezentacji katalogu z kolekcją jesienną. Tzw. „Style Guide Sneak Peak”  umożliwiał 60 tysiącom fanów marki podejrzenie zajawki wrześniowego katalogu. Chętni mogli zamawiać produkty w przedsprzedaży przez telefon lub e-mail. 

Sklepy internetowe J. Crew: including jcrew.com, jcrewfactory.com i madewell.com wygenerowały 755,9 milionów dolarów obrotu w 2013 roku, co stanowiło wzrost o 16% z 651,2 milionów dolarów w 2012 roku. Sprzedaż online wygenerowała 31,1% obrotów firmy, osiągając wartość 2,43 milionów dolarów. Wzrosła o 9% w porównaniu z 2012 rokiem.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com