Karl-Johan Persson, prezes H&M

Karl-Johan Persson, prezes firmy H&M zapowiada, że w bieżącym roku obrotowych grupa zainwestuje znaczną część przychodów w rozwój sprzedaży produktów online.

„Inwestowanie w rynek online jest dla nas bardzo ważne. Są to inwestycje długoterminowe, widzimy w nich duży potencjał. To dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć sklep internetowy H&M we Francji. Ruszył on w połowie marca. Odpowiedź naszych klientów na nowy kanał sprzedaży w tym kraju jest niezwykle pozytywna.” – mówi Karl-Johan Persson. „Będziemy kontynuowali rozwój sprzedaży online na nowych rynkach. Dlatego też planujemy otworzyć sklepy internetowe w Hiszpanii i Włoszech wczesną jesienią tego roku. Ponadto pod koniec roku planujemy rozpocząć sprzedaż internetową w Chinach.” – dodaje.

Grupa H&M planuje otworzyć sklepy internetowe także innych marek na kolejnych rynkach. W 2014 roku zostanie otwarty sklep online marki COS w Stanach Zjednoczonych. Także w bieżącym roku zostaną otwarte sklepy online marki & Other Stories na nowych rynkach. Sprzedaż internetowa tej sieci rozpocznie się jeszcze w tym roku w Austrii, USA oraz w Irlandii. Firma nie podaje, kiedy i czy w ogóle zostanie otwarty sklep online marki H&M w Polsce.

Firma opublikowała także najnowsze wyniki finansowe. Sprzedaż grupy H&M w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego w walutach miejscowych wzrosła o 12%. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 miliardy koron szwedzkich (około 16 miliardów złotych), co oznacza 13% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zdaniem przedstawicieli firmy wpływ na tak dobry wynik miało wprowadzenie do sklepów m.in. kolekcji H&M Sport, która pojawiła się w salonach w 18 krajach oraz sklepach internetowych marki.

Obecnie H&M posiada ponad 3200 sklepów stacjonarnych na 53 światowych rynkach.