Karl-Johan Persson, H&M: będziemy inwestować więcej w sprzedaż online naszych marek

Karl-Johan Persson, H&M

Karl-Johan Persson, H&M

Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M zapowiada, że w bieżącym roku obrotowych grupa zainwestuje znaczną część przychodów w rozwój sprzedaży produktów online.

– Inwestowanie w rynek online jest dla nas bardzo ważne. Są to inwestycje długoterminowe, ale widzimy w nich duży potencjał. To dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć sklep internetowy H&M we Francji. Ruszył on w połowie marca. Odpowiedź naszych klientów na nowy kanał sprzedaży w tym kraju jest niezwykle pozytywna – mówi Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M.

– Będziemy dalej kontynuować rozwój sprzedaży online na nowych rynkach. Dlatego też planujemy wczesną jesienią tego roku otworzyć sklepy internetowe w Hiszpanii i Włoszech. Ponadto pod koniec roku planujemy rozpocząć sprzedaż internetową w Chinach – dodaje CEO H&M.

Grupa H&M planuje otworzyć sklepy internetowe także innych marek na kolejnych rynkach.

– W 2014 roku zostanie otwarty sklep online marki COS w Stanach Zjednoczonych. Także w bieżącym roku zostaną otwarte sklepy online marki & Other Stories na nowych rynkach. Sprzedaż internetowa tej sieci rozpocznie się jeszcze w tym roku w Austrii, USA oraz w Irlandii – zapowiada Karl-Johan Persson.

Firma nie podaje, kiedy i czy w ogóle zostanie otwarty sklep online marki H&M w naszym kraju.

Firma podała także najnowsze wyniki sprzedaży. Sprzedaż grupy H&M w pierwszych 3 miesiącach roku obrotowego w walutach miejscowych wzrosła o 12 proc. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 mld koron szwedzkich (około 16 mld zł), co oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Sprzedaż grupy w okresie od 1 do 25 marca 2014 była o 12 proc. wyższa w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.

Zdaniem przedstawicieli firmy wpływ na tak dobry wynik miało wprowadzenie do sklepów m.in. kolekcji H&M Sport, która pojawiła się w salonach w 18 krajach oraz sklepach internetowych marki.

Obecnie H&M posiada ponad 3200 sklepów stacjonarnych na 53 światowych rynkach.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016