multichannel sprzedaż online

Sklep internetowy Vobis nawiązał współpracę z firmą FACT-Finder, zmieniając system wyszukiwania produktów. Wśród nowości w e-sklepie pojawiła się również nowa opcja płatności ratalnej z Santander Bank. Plany na najbliższą przyszłość przewidują rozbudowę portfolio produktowego o nowe kategorie.

Zmiana głównej wyszukiwarki na rozwiązanie firmy FACT-Finder było podyktowane głównie chęcią podniesienia jej wydajności. Przedtem w e-sklepie Vobis funkcjonowało rozwiązanie Quick Search firmy Netsprint. Jak informuje Łukasz Dybka, dyrektor e-commerce w firmie Vobis, nie dorównuje już ono obecnym standardom, gdyż klienci oczekują od wyszukiwarki coraz więcej, przede wszystkim pod względem szybkości generowania wyników. Obecnie produkty są wyświetlane w momencie, gdy klient zaczyna wpisywać hasło w wyszukiwaniu na stronie. Wdrożeniem rozwiązania firmy FACT-Finder zajął się zespół informatyczny firmy Vobis, przy wsparciu technicznym ze strony FACT-Findera.

Sklep internetowy Vobis, firmy specjalizującej się w sprzedaży sprzętu elektronicznego, został uruchomiony w 2006 roku. Pierwotny projekt, makiety, szata graficzna i kodowanie, były dziełem agencji interaktywnej Magnetic Point. Współpraca ta jednak zakończyła się, a w sklepie zachodziły zasadnicze zmiany. Kolejne jego odsłony uruchamiane były w 2011 roku i 2012 roku. Ostatnie ważne zmiany zaszły w grudniu 2013 roku, gdy dyrektorem e-commerce został Łukasz Dybka, przedtem zatrudniony w Neo24.pl. Pojawiła się nowa szata graficzna, zmienił się layout e-sklepu, przekształceniu uległ cały proces zakupowy: podzielono go na poszczególne etapy. Wyeksponowano też na stronach produktowych i w koszyku zakupowym elementy najważniejsze dla klienta, takie jak cena, czy przyciski „zamów”.

Vobis planuje również strategiczne zmiany produktowe. „W tym roku obraliśmy bardzo dobrze przemyślany kierunek rozwoju w nowych grupach produktowych.” – informuje Łukasz Dybka. „W naszej ofercie znajdzie się nie tylko sprzęt IT, planujemy znacznie rozszerzyć portfolio. W ofercie e-sklepu pojawią się produkty z kategorii drobne AGD oraz RTV, a także sprzęt elektroniczny z kategorii fitness i outdoor: smartwatche, tempomaty, kamery sportowe, wideorejestratory. Obserwujemy coraz większą popularność tego typu produktów i zamierzamy podążać za rynkowymi trendami.” – dodaje. Rozszerzenie asortymentu dotyczyć będzie wyłącznie sprzedaży online, a produkty będą dostarczane bezpośrednio z centrum logistycznego w Goleniowe. Produkty z nowych kategorii będzie można również zamówić w salonie detalicznym Vobis z dostawą w ciągu jednego dnia roboczego.

Sklep internetowy Vobis
Sklep internetowy Vobis

Rozszerzenie portfolio produktowego podyktowane jest chęcią dalszego rozwoju i podniesienia rentowności firmy. Vobis nadal chce pozostać firmą specjalistyczną, jednak rynek sprzętu komputerowego nie pozwala na bardziej dynamiczny rozwój. Ze względu na specyfikę produktu firma nie rozważa obecnie wejścia ze sprzedażą na rynki zagraniczne.

W styczniu sklep internetowy Vobis nawiązał współpracę z Santander Bankiem, oferując kolejną opcję sprzedaży ratalnej. W odróżnieniu jednak od Alior Banku, z którym sklep współpracował już wcześniej, kupno na raty z Santander wymaga od klienta podpisania umowy. Opcja zakupu z Alior Ratą odbywa się zaś wyłącznie online w ciągu 15 minut. „Nowością od stycznia jest też „dostawa w 30 minut” do salonu detalicznego Vobis. Klient, który kupuje online, ma wgląd na żywo w stan magazynowy salonów Vobis, może sprawdzić dostępność towaru i zamówić go online. Umożliwia to dedykowany system ERP zintegrowany z platformą sprzedażową e-sklepu.” – mówi Łukasz Dybka. Platforma jest autorskim projektem Vobis, który do obsługi e-sklepu zatrudnia zespół 20 osób, zajmujących się kontentem, zarządzaniem produktem i marketingiem.

Sklep internetowy Vobis zanotował 30% wzrost sprzedaży rok do roku. Kolejnym krokiem w rozwoju e-sklepu jest wdrożenie responsive web design. Trwają też prace nad integracją dostaw z Pocztą Polską oraz Paczką w RUCHu.