Sephora: w Polsce najlepsze lokalizacje dla perfumerii są w centrach handlowych

Salon Sephora w Galerii Mokotów

Salon Sephora w Galerii Mokotów

W wielu krajach europejskich popularne marki otwierają swoje sklepy w lokalizacjach ulicznych – twierdząc tym samym, że są to najbardziej prestiżowe miejsca. W Polsce sytuacja wygląda inaczej. Większość marek otwiera swoje flagowe salony w galeriach handlowych.

Według Gillesa Dougouda, dyrektora generalnego sieci Sephora w Polsce, w naszym kraju zdecydowanie większy potencjał od lokali mieszczących się przy ulicach mają sklepy znajdujące się w centrach handlowych.

– Każdy rynek nieruchomości handlowych jest inny, tak jak i inne są zwyczaje zakupowe. Na przykład we Francji mamy bardzo wiele sklepów zlokalizowanych na tzw. high streets, czyli przy typowo handlowych, głównych ulicach miasta czy dzielnicy. Tak historycznie kształtował się rynek handlowy w tym kraju. Zapewne swoją rolę odgrywają też klimat i pogoda. W Polsce jest bardzo niewiele takich lokalizacji o dużym skupieniu interesujących detalistów, większość handlu koncentruje się więc w centrach handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet Gilles Dougoud, dyrektor generalny sieci Sephora w Polsce.

Dougoud zapowiada też, że firma w dalszym ciągu będzie rozwijać sprzedaż online sieci Sephora, ponieważ coraz więcej klientów zna swoje upodobania kosmetyczne i chętnie robi tego typu zakupy bez wychodzenia z domu.

– W Europie sklepy internetowe Sephora działają już we Francji i we Włoszech. Najnowszy sklep online uruchomiliśmy w Polsce. Planujemy też otwarcia online w kolejnych krajach, w których posiadamy sklepy stacjonarne – dodaje.

Sephora prowadzi blisko 1,8 tys. perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Od początku swojej obecności na polskim rynku firma konsekwentnie się rozwija i inwestuje w najlepsze lokalizacje swoich perfumerii w wiodących centrach handlowych największych miast. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska