chiny sprzedaż online
Shutterstock

Grupa Integer.pl rozpoczyna współpracę z CX Courier – czołowym azjatyckim operatorem kurierskim. Umowa zakłada rozstawienie łącznie 300 Paczkomatów na terytorium Hong Kongu do końca 2016 roku. Pierwsze maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku.

Według szacunków, współpraca z Grupą Integer.pl pozwoli CX Courier zwiększyć udział w rynku do 30% w ciągu dwóch najbliższych lat. Każdego miesiąca w Hong Kongu dostarczanych jest około 4,5 miliona przesyłek.

W ostatnich miesiącach Grupa Integer.pl na szeroką skalę prezentowała swoje urządzenia w Azji. W efekcie podpisano umowę z CX Express. Ułatwi to ekspansję Integer.pl w Chinach.

Kooperacja polskiej firmy z partnerem w Hong Kongu oparta jest na modelu mieszanym. Grupa Integer.pl wynajmie CX Express – na podstawie kontraktu na wyłączność – swoje urządzenia i jednocześnie rozwijać będzie sieć terminali brandowaną własną marką InPost, współpracując z CX Express jako partnerem logistycznym.

InPost z ekspansją na rynku azjatyckim: najpierw Chiny

Obecnie trwają także finalne ustalenia obu firm w zakresie lokalizacji terminali. Wiadomo już, że pojawią się one m.in.: w pobliżu największych w Hong Kongu osiedli mieszkaniowych i apartamentowców, w supermarketach, centrach biznesowych, na stacjach tramwajowych i kolejowych, a także w okolicach: uniwersytetów i dużych parkingów.

Początek współpracy następuje w momencie największego w historii kontynentu azjatyckiego boomu na rynku e-commerce. Według przewidywań analityków do roku 2020 spodziewany wzrost wielkości handlu za pośrednictwem internetu w krajach tego regionu może wynieść aż 186% .

„Zarówno Hong Kong, jak i Chiny to rynki absolutnie unikatowe – nie tylko ze względu na tempo wzrostu e-handlu, które bije na głowę wartości obserwowane w Europie, ale również z uwagi na mentalność społeczeństwa. E-konsumenci należą tu do najbardziej zapracowanych ludzi na świecie, dlatego oczekują jak najwygodniejszej formy dostawy produktów. Lokalni kurierzy zmagają się z jednej strony z coraz większą liczbą przesyłek wysyłanych do i z Chin, a z drugiej strony z problemem dostępnych nieruchomości, gdzie cena za wynajem powierzchni rośnie w ekspresowym tempie, a to utrudnia budowanie centrów logistycznych. Przykładowo, jeden z największych chińskich e-detalistów wysyła do Hong Kongu ponad 120 tys. paczek dziennie, a przewiduje ich wzrost nawet do 500 tys. w 2016 roku. Z całą pewnością współpraca z CX Courier zrewolucjonizuje tutejszy rynek dostaw. Paczkomaty InPost pozwalają na znaczące ograniczenie kosztów działalności naszych partnerów – zaoferujemy więc wspólnie innowacyjne rozwiązanie dla wymagających e-konsumentów w Hong Kongu” – mówi Christian Secci, dyrektor generalny InPost Asia.

CX Courier to jedna z pięciu największych firm kurierskich w Hong Kongu, posiadająca 20% udział w rynku. Specjalizuje się w dostawach dla branży e-commerce. Oferuje usługi na rynku krajowym oraz dostawy do blisko 80 krajów na świecie. Główny cel firmy w najbliższych latach zakłada umocnienie swojej pozycji na rynku e-handlu przez liczne – regionalne i globalne – partnerstwa, zwłaszcza w zakresie wprowadzania innowacyjnych form dostawy produktów.

„Współpraca z Grupą Integer.pl i Paczkomatami InPost to dla nas najbardziej naturalny i logiczny krok, który bez wątpienia pomoże CX Express w podboju rynku e-commerce w  Azji. Jesteśmy podekscytowani rozpoczynającą się kooperacją także dlatego, że widzimy w Paczkomatach InPost olbrzymią szansę na realne zmiany w obszarze ‘ostatniej mili’ – największej zmory w zakresie dostarczania przesyłek. Konsumenci mieszkający w Hong Kongu nie będą już musieli czekać na swoją paczkę w domu, ani stać w długich sklepowych kolejkach. To model win-win dla każdego” – dodaje Johnson Yim, dyrektor zarządzający CX Courier.