Istragram ogłosił, że liczba użytkowników portalu osiągnęła liczbę 200 milionów. Oświadczenie pojawiło się niedługo po tym jak Instagram zapowiedział rozszerzenie oferty reklamowej we współpracy z Omnicom. ponieważ rośnie liczbą użytkowników i zwiększają się możliwości reklamowe, Instagram coraz częściej staje się dla firm polem do eksperymentów z zakresu marketingu w social media.

Pod koniec marca 2014 roku platforma ogłosiła, że liczba jej użytkowników osiągnęła 200 milionów. 50 milionów nowych przybyło w ciągu ostatniego półrocza. Liczba zdjęć załadowanych do serwisu przekroczyła liczbę 20 miliardów. Nitrogram, platforma analityczna dla firm korzystających z Instagramu, opublikowała na blogu post zawierający statystyki portalu. 65% użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych, dziennie w serwisie pojawia się 60 milionów zdjęć, dziennie generowanych jest 1,6 miliarda „lajków”.

Reklamy limotwane, ale za to wysokiej jakości

Instagram uruchomił pierwsze reklamy w listopadzie 2013 roku. Pierwszą marką, która zamieszczała płatne treści w serwisie był Michael Kors. Reklama nie została dobrze przyjęta. Jak podawał Nitrogram, 20% komentarzy było negatywnych, jednak marka zyskała ponad 33 tysiące nowych fanów w ciągu 18 godzin od wypuszczenia reklamy. Mimo że użytkownicy gwałtownie zareagowali na decyzję o wprowadzeniu reklam w serwisie, zaczęli na nie reagować.

Reklamy nie są jednak jedynym sposobem na przebojową promocję w social media. W sierpniu 2013 roku, Oscar de la Renta wypuścił jesienną kolekcję reklamując ją na Instagramie zamiast w drukowanych katalogach. We wrześniu 2013 roku firma Burberry zamieściła na Instagramie relację foto i wideo z pokazu kolekcji Wiosna/Lato 2014. Wtedy właśnie Instagram umożliwił zamieszczanie filmów w serwisie. 

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com