bitcoin e-handel

W ciągu ostatnich kilku lat pochodne Bitcoin spowodowały spore zamieszanie w branży e-commerce. Zdaniem Nicolasa Vedrenne’a z Merchant Risk Council, wiele firm zostało z tego powodu zmuszonych do ponownego przewartościowania swoich procedur.

Czy kryptowaluty to przyszłość e-handlu?

„Kryptowaluta to rodzaj elektronicznego pieniądza (dla niektórych raczej towaru, niż pieniądza), której wartość może być powiązana z absolutnie dowolnym czynnikiem. Dobrym przykładem jest XNF, kryptowaluta stworzona przez firmę Nofiatcoin. Jej wartość zależy od ceny metali szlachetnych” – mówi Mark Gerban, dyrektor ds. płatności w firmie Innogames oraz członek zarządu MRC.

Obecnie na świecie funkcjonuje około 85 różnych kryptowalut. Mimo faktu, że wiele osób widzi je jako zagrożenie dla ekosystemu płatności elektronicznych, niektórzy uważają, że jest to zjawisko korzystne. Kryptowaluty mają ogromny potencjał szczególnie dla tych, którzy korzystają z transakcji peer-to-peer. Wynika to z faktu, że korzystanie z nich nie pociąga za sobą żadnych kosztów.

Bitcoin jak na razie bez konkurencji

„Bitcoin, najpopularniejsza obecnie kryptowaluta, zrewolucjonizował nasze podejście do płatności. Obecnie obrót Bitcoinem przekroczył łączną wartość wszystkich transakcji obsługiwanych przez Western Union” – twierdzi Oscar Molina, Industry Specialist w MRC.

Niektóre rządy zaczynają dostrzegać skalę zjawiska. Według ostatniego raportu Dow Jones’ MarketWatch, po upadku Mt.Gox, japońskiej giełdy Bitcoin, największa chińska giełda kryptowalut – Huobi.com – odnotowała 69-procentowy wzrost obrotów.

Jedną z największych wątpliwości dotyczących Bitcoin jest anonimowość transakcji. Trudno jest stwierdzić, kto dokładnie dokonuje danego zakupu. Mark Gerban uważa, że jest to swoisty test dla e-detalistów, którzy muszą lepiej zrozumieć swoich klientów. Według niego niezbędna jest konsolidacja branży w celu wprowadzenia bardziej niezawodnego systemu płatności Bitcoin, który działałby równolegle do systemu zapobiegania oszustwom oraz praniu brudnych pieniędzy.

Autorem artykułu jest Nicolas Vedrenne, dyrektor zarządzający w Merchant Risk Council, organizacji zajmującej się bezpieczeństwem płatności elektronicznych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.