Gino Rossi
Gino Rossi

O 77 proc., do 9,3 mln zł, wzrosła sprzedaż detaliczna obuwia Gino Rossi w marcu 2014 roku w porównaniu do marca ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna w odzieżowych salonach marki Simple CP wrosła w marcu o 2 proc. i wyniosła 6,8 mln zł.

Sprzedaż całej grupy Gino Rossi wzrosła w marcu o 23 proc. i wyniosła 20,5 mln zł. Narastająco po 3 miesiącach 2014 roku grupa Gino Rossi zanotowała sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 55,5 mln zł, o 16 proc. wyższą w ujęciu rok do roku.

Szacunkowy poziom marż brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) w I kw. tego roku wyniósł w Gino Rossi 39,9 proc., natomiast w Simple – 61,5 proc. i były odpowiednio o 5,4 p.p i 8,2 p.p. wyższe od zanotowanych marż w I kw. 2013 roku.

– Po bardzo dobrych 2 pierwszych miesiącach sprzedaż w marcu bardzo pozytywnie zaskoczyła nas wynikami. Szczególnie w Gino Rossi mieliśmy bardzo dobry marzec, w którym o 77 proc. wzrosła sprzedaż w ujęciu rok do roku. Dla przypomnienia, w lutym o 54 proc. wzrosła sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi. Początek roku jest dla nas bardzo dobry i liczymy na utrzymanie popytu konsumenckiego w kolejnych miesiącach. Wzrost sprzedaży i marży procentowej w I kw. jest efektem znacznej poprawy w zarządzaniu kolekcją i trafieniem kolekcji zimowej i wiosennej w gusta naszych klientek i klientów. Podnieśliśmy również jakość obsługi w naszych salonach. Oprócz dynamicznego wzrostu sprzedaży na podkreślenie zasługuje poziom marż wypracowanych w I kw. W Gino Rossi szacunkowa marża brutto na sprzedaży wzrosła o 5,4 punktów procentowych w porównaniu do marż w I kw. 2013 roku. W przypadku spółki Simple zaobserwowaliśmy bardzo dobre przyjęcie kolekcji wiosenno-letniej – skomentował Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi.

W okresie porównywalnym rok do roku (od momentu wprowadzenia nowej kolekcji do sprzedaży do końca miesiąca marca) sprzedaż w salonach Simple wzrosła prawie dwukrotnie. Zwiększenie sprzedaży nowej kolekcji wprost przełożyło się na poziom generowanej marży, która w I kw. zwiększyła się o 8,2 punktu procentowego i wyniosła 61,5 proc.

Gino Rossi zarządza markami Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie grupy Gino Rossi znajdują się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć sprzedaży obejmuje 74 salony firmowe w Polsce i za granicą. Sieć sprzedaży Simple Creative Products liczy obecnie ponad 53 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.