Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA
Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA

Spółka Intersport Polska, jak już informowaliśmy, wypracowała w marcu 2014 roku przychody netto  w wysokości 17 194 tys. zł. Są to najlepsze obroty w historii firmy odnotowane w tym okresie.

Dynamika sprzedaży rok do roku wyniosła +33 proc. w całej sieci, a na porównywalnych sklepach +29 proc. Pomimo słabych wyników sprzedaży odnotowanych w styczniu br. (- 12 proc. r/r) łączne przychody netto za I kw. 2014 roku są na lekkim plusie (+3 proc. r/r).  Jest to, jak poinformowano, głównie zasługa dobrych obrotów w marcu oraz utrzymania znacznej dynamiki sprzedaży w grupach całorocznych.

– Ze względu na kapryśną zimę od kilku lat pracujemy nad tym, aby skrócić sezon zimowy w salonach Intersport  na rzecz wzbogacenia i poszerzenia oferty asortymentu całorocznego. Te zmiany zaprocentowały w tym roku i udowodniły, że możemy uniezależnić się od zimy i zarabiać na sprzedaży grup całorocznych – komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA.

Marzec jest miesiącem, w którym sieć Intersport Polska zmienia zatowarowanie z zimowego na wiosenny. Asortyment zimowy pozostaje gromadzony w wybranych sklepach i jest dostępny dla klientów, którzy go poszukują. Dzięki tej akcji logistycznej mniejsze sklepy mają  możliwość zaprezentowania od razu pełnej oferty z nowej kolekcji. Ta, jak poinformowano, sprawna wymiana kolekcji pozytywnie wpłynęła na osiągnięte przez spółkę wyniki sprzedaży.

– Tegoroczny sezon zimowy pokazał, że wprowadzona przez nas zmiana w sposobie zatowarowania sklepów zdaje egzamin. Udało nam się sprzedać większość zamówionej przez nas kolekcji narciarsko-snowboardowej, więc nie zostajemy po zimie ze stokami starego towaru. Mamy dobrą ofertę wiosenną, która – jak wskazuje marcowa sprzedaż – spodobała się klientom. To mocna amunicja na II i III kw., którą będziemy walczyć o jak najlepsze wyniki Spółki  – dodaje Artur Mikołajko.

Przypomnijmy: w poszukiwaniu nowych rynków zbytu w marcu br. sieć Intersport uruchomiła dwie nowe placówki handlowe: w CH Felicity w Lublinie o powierzchni 887 mkw. oraz w Galerii Amber w Kaliszu o powierzchni 501 mkw. Są to pierwsze lokalizacje Intersport w tych miastach.

Obecnie spółka prowadzi działalność handlową w 35 salonach własnych, które zlokalizowane są  w 23 największych miastach Polski.