Stokrotka
Stokrotka

Stokrotka po ponad 20 latach działalności zdecydowała się wejść na rynek z ofertą współpracy na bazie systemu franczyzowego. Sieć przygotowała program wsparcia dla przyszłych franczyzobiorców, zapewniając im możliwość prowadzenia własnego biznesu pod znaną marką.

Program „Franczyza Supermarket Stokrotka” został uruchomiony 2 kwietnia 2014 roku i zawiera gotową koncepcję detaliczną, w skład której wchodzą rozwiązania operacyjne. To przede wszystkim możliwość rozpoczęcia własnego biznesu pod marką Stokrotka. Firma w 2013 roku wprowadziła zmiany logotypu w swojej sieci, odświeżając i unowocześniając wizerunek zgodnie ze światowymi trendami.

Program „Franczyza Supermarket Stokrotka” to również marka własna firmy. Sieć posiada w swoim portfolio ponad 400 własnych produktów. Produkty te zyskują coraz bardziej znaczący udział w całościowej sprzedaży sklepów, pozwalając wygenerować wysoki poziom marży – nawet 30 proc. To sprawia, że produkty marki własnej Stokrotka są narzędziem do konkurowania z dyskontami.

– Cieszymy się, że możemy podzielić się naszym sukcesem z innymi. Nasz program został poprzedzony wieloma badaniami i analizami. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby przygotować go w taki sposób, by móc pokazać, według jakich idei prowadzimy naszą sieć, jak nią zarządzamy oraz przede wszystkim, co wymaga podkreślenia, wskazać na partnerskie zasady, jakimi kierujemy się w naszej firmie – mówi Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka.

Program „Franczyza Supermarket Stokrotka” to także system logistyczny. Spółka posiada 9 regionalnych centrów zaopatrzenia, a także główne centrum dystrybucyjne w Teresinie pod Warszawą o powierzchni ponad 27 tys. mkw. Sieć Stokrotka stawia także na wyselekcjonowanych dostawców. Przyszły franczyzobiorca ma dostęp do listy dostawców, którzy oferują korzystne warunki handlowe, system dostaw oraz odpowiedniej jakości asortyment. To nie tylko atrakcyjne ceny zakupu towarów dla franczyzobiorcy, to także wydłużone terminy płatności, dostęp do kredytu kupieckiego oraz jasny system wynagrodzeń.

– Program „Franczyza Supermarket Stokrotka” dostarcza kompleksową wiedzę, doświadczenie oraz pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Zespół jest w pełnej gotowości, aby służyć pomocą przy rozpoczęciu nowego biznesu i prowadzeniu placówki franczyzowej pod logo Stokrotka. Jesteśmy pewni, że właśnie te elementy przyniosą kolejny sukces naszym partnerom – dodaje Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy spółki Stokrotka.

Przyszli franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc spółki przez cały czas trwania umowy. Do dyspozycji otrzymają indywidualnego doradcę, którego zadaniem będzie stałe wspieranie franczyzobiorcy we wszystkich kluczowych obszarach współpracy. Ponadto zespół specjalistów z zakresu IT, kontrolingu, sprzedaży i marketingu, zagospodarowania sali sprzedaży, merchandisingu franczyzodawcy będzie wspierał rozwój i funkcjonowanie każdego sklepu. Przyszły franczyzobiorca otrzyma również wsparcie marketingowe, na które składać się będą m.in. materiały promocyjne kolportowane do gospodarstw domowych w obszarze działania sklepu.

Dodatkowo sieć Stokrotka, organizując ogólnopolskie kampanie reklamowe, będzie promować każdy ze sklepów franczyzowych. Prezentowany program to również standardy operacyjne. Stawiając na partnerstwo, sieć Stokrotka udostępni przyszłemu franczyzobiorcy dostęp do wiedzy i narzędzi optymalizujących pracę placówki.

Programowi „Franczyza Supermarket Stokrotka” została dedykowana specjalnie przygotowana platforma internetowa, na której znajdą się wszystkie niezbędne informacje dla przyszłych franczyzobiorców.

Stokrotka sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 240 sklepów.

Supermarkety Stokrotka oferują wybór produktów świeżych: mięs, wędlin, pieczywa, nabiału oraz owoców i warzyw, a także artykułów chemicznych, gospodarstwa domowego, alkoholi i win z całego świata oraz ofertę produktów FMCG . W asortymencie sieci można znaleźć również produkty pochodzące od lokalnych dostawców, a także produkty należące do marki własnej (ok. 400 pozycji). Łączna powierzchnia sklepów wynosi 126 tys. mkw. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy oraz 9 magazynami regionalnymi zlokalizowanymi na terenie całego kraju.

Stokrotka sp. z o.o. wchodzi w skład Grupy Handlowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding SA, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka Stokrotka zatrudnia 6 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży sieci wyniosły w 2012 roku 1 746 mln zł.