Mimo że Google Plus oferuje firmom tyle samo użytkowników i podobny poziom zaangażowania co Twitter, wiele z nich nie docenia obecności na tym portalu – wynika z raportu Forrestera.

Facebook pozostaje niepokonany pod względem liczby użytkowników i czasu, który spędzają w serwisie, jednak Google Plus oferuje firmom większy zasięg i głębsze zaangażowanie niż mogą się spodziewać.

Forrester przebadał ponad 60 tysięcy dorosłych użytkowników portali społecznościowych ze Stanów Zjednoczonych. Okazało się, że 22% respondentów odwiedza Google Plus każdego miesiąca. Tyle samo ankietowanych przyznaje się do korzystania z Twittera. Znacznie mniejsza liczba deklarowała, że korzysta z LinkedIn, Pinterest czy z Instagramu.

Eksperci przeanalizowali również profile społecznościowe 50 wiodących firm i stwierdzili, że na Google Plus średnio zebrały one 90% liczby fanów, która śledzi ich na Twitterze. „W zasadzie firmy, które przebadaliśmy mają więcej użytkowników na Google Plus niż na YouTube, Pinterest i Instagramie razem wziętych.” – komnetuje Nate Elliott, autor raportu. 

Forrester sprawdził również, jak często fani lubili, udostępniali i komentowali posty zamieszczane przez firmy w portalach społecznościowych. Okazuje się, że średnio 0,069% użytkownika Google Plus angażuje się w każdy zamieszczany post. Jest to dwa razy większe zaangażowanie niż generują posty zamieszczane na Twitterze.

Jednak niewiele firm korzysta z marketingowych możliwości stwarzanych przez portal. „Więcej niż jedna trzecia największych firm, które badaliśmy albo nie prowadzi profilu na Google Plus albo nie zamieszcza treści częściej niż raz na tydzień.” – czytamy w raporcie. 

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com