Google online retailing

Na kanale YouTube Google Webmasters pojawił się film, w którym Matt Cutts z Google pokazuje różne sposoby, jak e-sprzedawcy mogą zarządzać podstroną produktu, który nie jest już dostępny w sprzedaży.

Matt Cutts otrzymał od użytkownika pytanie: „Co Google rekomenduje w sytuacji, gdy produkt prezentowany w e-sklepie nie jest już dostępny?”. Odpowiedzi na to pytanie różniły się w zależności od skali działalności e-sklepu. Cutts twierdzi, że liczba produktów i to, jak długo są dostępne, odgrywa rolę w podejmowaniu decyzji o tym, jak najlepiej rozwiązać taką sytuację.

Małym, wyspecjalizowanym e-sklepom, Cutts radzi, by na stronie z informacją o tym, że produkt nie jest dostępny, wyświetlali rekomendacji podobnych produktów. Podaje przykład sklepu z ręcznie wyrabianymi meblami. E-sprzedawca prawdopodobnie wkłada dużo wysiłku w przygotowanie stron produktowych i wytwarzanie produktów wysokiej jakości. gdy użytkownik ma silny zamiar kupić ręcznie robiony stół i widzi, że produktu tego nie ma już w magazynie, warto zasugerować mu kupno podobnego stołu.

Dla średnich graczy e-commerce, którzy zarządzają setkami bądź tysiącami podstron, Cutts sugeruje, żeby wyświetlać informację o błędzie 404. Jeśli produktu nie ma już w sprzedaży, dla klienta mniej irytujący będzie komunikat, że strona nie istnieje niż ładowanie stron produktów, których już nie można kupić.

Wielcy gracze, którzy zarządzają milionami podstron, powinni zdaniem Matta Cuttsa korzystać z meta tagów, którymi oznaczą stronę jako niedostępną i ustalić datę, kiedy to nastąpi. Gdy silnik wyszukiwarki na nią trafi, otrzyma informację, że strona jest niedostępna, a e-sprzedawca odradza jej wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. W ten sposób podstrony z produktami, których nie ma w magazynie nie zaśmiecają wyników wyszukiwania, a Google dostaje informację, że strona automatycznie wygaśnie.

Przeczytaj cały tekst w angielskim serwisie Evigo.com