men-fashion-online-retail

Sklep z modą dla mężczyzn Próchnik ruszy wkrótce w wersji online. Obecnie trwają jeszcze prace związane z wdrożeniem technologii niezbędnych do obsługi e-sklepu.

Na stronie internetowej firmy Próchnik istnieje już odnośnik do sklepu internetowego. Na razie prowadzi on do strony prochnik.pl/sklep-internetowy/, gdzie zamieszczony jest następujący komunikat:

„Spółka Próchnik S.A. jest w trakcie zamiany całego systemu zarządzania informatycznego, ponieważ poprzednia wersja systemu nie nadążała za rozwojem firmy w jej obecnej sytuacji rynkowej. Firma inwestuje w nowe technologie stworzone specjalnie z myślą o retailu; dzięki nim Próchnik S.A. będzie mógł w pełni wykorzystywać zalety połączenia systemów sprzedaży, produkcji, księgowości i systemu magazynowego.
Jednak powyższa zmiana pociąga za sobą migracje poszczególnych salonów, elementów infrastruktury sieciowej i pochodnych do nowego systemu. Powstający sklep internetowy musi być w pełni zintegrowany z nowym systemem tak więc dopiero po zakończeniu wszystkich migracji salonów i wykonaniu pełnej integracji zostanie on uruchomiony.”

Z informacji przekazanych portalowi Evigo wynika, że prace miały się zakończyć już dwa-trzy miesiące temu. „Sklepy internetowe są obecnie koniecznością, a nie tylko jedną z opcji, szczególnie w naszej dziedzinie handlu.” – mówi w rozmowie z Evigo.pl Karolina Mościcka-Bauer z firmy Próchnik, „Proces wdrażania takiego sklepu, wiążący się ze zmianą całego systemu zarządzania informatycznego, jest długotrwały i ciężko jest go przyspieszyć. Nie chcę mówić o konkretnych terminach, mam jednak nadzieję, że przynajmniej końcówka kolekcji wiosenno-letniej będzie już dostępna w sprzedaży internetowej.” – dodaje. Na tym etapie przedstawiciele firmy nie chcą zdradzać szczegółów dotyczących technologicznych aspektów wdrożenia e-sklepu. Więcej szczegółów poznamy, gdy Próchnik uruchomi już sprzedaży online.

Próchnik S.A. to marka z segmentu klasycznej mody męskiej. Spółka w obecnej formie prawnej istnieje od 16 kwietnia 1991 roku. Rodowód marki odwołuje się do patrioty Adama Feliksa Próchnika. Oferta Próchnik S.A. obejmuje klasyczne koszule, garnitury, czy legendarne płaszcze, których tradycja konstrukcji i kroju sięga momentu założenia łódzkiej firmy w 1948 r. Próchnik prowadzi ponad 40 stacjonarnych salonów sprzedaży. W czwartym kwartale 2013 roku Grupa Kapitałowa Próchnik SA osiągnęła niemal 10,4 mln zł przychodów.