wyszukiwarki sprzedaż internetowa

Local Corporation, wiodąca amerykańska firma reklamowa i technologiczna, opublikowała wyniki najnowszych badań na temat klientów mobilnych.

Przeprowadzone przez Local Corporation najnowsze badania „Unlocking Today’s Mobile Shopper: What Drives Them to Buy” miały na celu określenie zachowań konsumentów mobilnych. Zbadano, z jakiego typu aplikacji sprzedażowych korzystają klienci i które z nich uważają za pomocne, jaki typ mobilnego kontentu napędza sprzedaż, a także jaki jest ich stosunek do płatności mobilnych.

„Urządzenia mobilne, a przede wszystkim smartfony, odgrywają nadal kluczową rolę dla generowania ruchu w e-sklepach, szczególnie na ostatnim etapie ścieżki zakupowej.” – twierdzi Michael Sawtell, prezes Local Corporation. „Nasze badania pokazują, że na decyzję zakupową mobilnych klientów mają wpływ różne czynniki, z których najważniejszymi są ratingi i recenzje. Na znaczeniu zyskują wyniki wyszukiwania, które filtrują produkty pod kątem dostępności w danej lokalizacji.”

Najważniejsze czynniki mające wpływ na decyzje zakupowe klientów mobilnych:

  • wyniki wyszukiwania (50%)
  • ratingi i recenzje (42%)
  • wyniki wyszukiwania pokazujące  lokalna dostępność produktu (31%)

Istnieją też znaczące różnice w zachowaniach zakupowych zależne od płci:

  • kobiety łatwiej nakłonić do zakupu za pomocą maila (33% kobiet, 27% mężczyzn)
  • mężczyźni w większym stopniu kierują się wynikami wyszukiwania (51% mężczyzn, 48% kobiet)

Na znaczeniu zyskują płatności mobilne: 27% klientów korzysta ze smartfonów płacąc w salonie sprzedaży.

Marki obsługujące płatności mobilne i portfele elektroniczn, które budzą największe zaufanie:

  • Visa (24%), PayPal (21%) rozpoczynają listę
  • Niedaleko za nimi jest Apple (15%)
  • Amazon (13%) i American Express (7%) zamykają pierwszą piątkę.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com