FootFall ostro w dół

Centrum handlowe

Centrum handlowe

13. tydzień 2014 roku pomimo wiosennej aury nadal nie przyniósł wzrostu odwiedzalności centrów handlowych w Polsce.

Odwiedzalność w porównaniu tydzień do tygodnia spadła o 15 proc., wynik w stosunku rok do roku spadł o 13,7 proc., a strata skumulowana wynosi 4,3 proc. – podała firma Experian.

Powodem niskiej frekwencji w polskim handlu detalicznym, zdaniem analityków z firmy Experian, jest nie tylko pechowa trzynastka, ale także m.in. załamanie pogody.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych mocno spadła. Powodem na pewno było załamanie pogody (porównanie tygodniowe) oraz inny termin świąt Wielkiej Nocy (porównanie roczne). Tak mocne spadki pogłębiły stratę skumulowaną – skomentowali analitycy Experian.

Zarówno luty, jak i marzec nie były najlepszymi miesiącami dla polskich centrów handlowych. Pomimo wyprzedaży, wprowadzenia letnich kolekcji i wiosennej pogody nie udało się przełamać słabych wyników z zeszłego roku.

Przypomnijmy: analitycy w ostatnich tygodniach szacowali, że wiosenna pogoda przyciągnie do centrów handlowych klientów szukających nowych kolekcji. Mimo to roczne porównanie jest nadal na minusie.

Experian plc. to irlandzka firma badawcza, która prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska