Marks & Spencer planuje planuje zwiększyć swoją obecność międzynarodową uruchamiając jednocześnie salony sprzedaży i sklepy internetowe na kolejnych rynkach zagranicznych. Skoncentruje się również na rozwoju działalności w sektorze spożywczym.

Wielokanałowy sprzedawca zapowiedział, że w ciągu najbliższych trzech lat planuje zwiększyć obroty z inwestycji zagranicznych o 25%, zyski zaś o 40%. Aby to osiągnąć, planuje otwierać w największych miastach kolejne salony sprzedaży i wspierać je pełną ofertą online.

W lutym Marks & Spencer zaprezentował odświeżoną wersję sklepu internetowego. Nowa witryna była przez firmę określana jako „jaśniejsza, odważniejsza i lepsza” od poprzedniej wersji. Teraz sieć skupi się na rozwoju sprzedaży w modelu wielokanałowym. Chce otworzyć 250 nowych sklepów i wspierać ten rozwój za pomocą oferty online. W ten sposób firma planuje zwiększyć swoją obecność na priorytetowych rynkach, takich jak Chiny, Rosja, kraje Bliskiego Wschodu i Europy Zachodniej.

Marks & Spencer online
Nowa wersja sklepu internetowego Marks & Spencer

„Nasza strategia ma na celu wykorzystanie potencjału wzrostu, który obecnie widzimy przede wszystkim w obecności na rynkach międzynarodowych. Chcemy być globalnym sprzedawcą wielokanałowym. Skupiamy się na naszych najważniejszych salonach, które pomagają zwiększać świadomość marki, widzimy też duże możliwości rozwoju w segmencie spożywczym, a także urodowym.” – mówi Marc Bolland, prezes Marks & Spencer.

W ramach ekspansji Marks & Spencer uruchomi w Paryżu 20 sklepów wyłącznie z ofertą spożywczą.

Zapraszamy do lektury pełnej wersji artykułu w angielskim serwisie Evigo.com