dhl e-commerce logistyka kurier

Przedstawiciele Deutsche Post DHL ogłosili, że firma opracowała nową strategię rozwoju. Według oświadczenia spółki, głównymi czynnikami napędzającymi wzrost w nadchodzących latach będą sprzedaż transgraniczna oraz e-commerce.

Zgodnie z nowymi założeniami, nazwanymi przez DHL „Strategy 2020: Focus.Connect.Grow”, niemiecki gigant logistyczny skupi się głównie na wzmocnieniu swojej pozycji na rynkach rozwijających się oraz rozwoju usług dla e-commerce.

Zmiany organizacyjne

„Branża e-handlu, mimo że rozwija się w dużym tempie, charakteryzuje się także wysokim wzrostem oczekiwań klientów, zwłaszcza w kontekście elastyczności usług kurierskich. Ponieważ postępująca cyfryzacja wymusza zmiany w naszym sektorze, nowe okazje i nowe modele biznesowe będą pojawiać się coraz częściej” – czytamy w oświadczeniu firmy.

logistyka e-commerce dhl kurier

Deutsche Post DHL składa się z czterech departamentów: Mail (pod zarządem DP), Express, Global Forwarding and Freight, i Supply Chain (wszystkie pod zarządem DHL). Dział Mail zmieni jednak nazwę na „Post – eCommerce – Parcel”, co ma lepiej odzwierciedlać jego zadania w świetle nowej strategii spółki. Dział ten będzie też odpowiedzialny za opracowanie nowych rozwiązań logistycznych dla sektora e-commerce. Na początku 2014 Grupa DHL przekazała obsługę przesyłek w krajach Beneluksu oraz w Polsce, Czechach i Indiach w całości do działu Mail.

Plany rozwoju na nowych rynkach

Firma planuje utrzymać pozycję lidera usług kurierskich, pozostając „operatorym logistycznym numer jeden” na głównych międzynarodowych szlakach handlowych oraz „jednym z najlepszych” na wybranych rynkach. Według oświadczenia, spółka planuje także powiększyć swój przychód na rynkach rozwijających się. Obecnie stanowi on około 20% przychodów spółki, cel jaki stawia sobie firma wynosi 30%.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com