Ambitne plany i optymalizacja sieci H&M w 2014 roku

Salon H&M

Salon H&M

Grupa H&M planuje w tym roku otworzyć kolejne kilkaset sklepów na całym świecie. Firma planuje ekspansję w krajach, w których prowadzi już stabilną sieć sklepów, jak choćby w Polsce, ale także na nowych rynkach.

– W 2014 planujemy otworzyć na świecie 375 nowych sklepów. W tej liczbie znajdzie się wiele naprawdę interesujących lokalizacji. Otworzymy więcej flagowych salonów H&M niż w ubiegłym roku, na przykład w General Post Office w Melbourne, w Piazza del Duomo w Mediolanie, on East Nanjing Road in Szanghaju, w Weinstrasse w Monachium, a także 2 flagowe sklepy na Manhattanie – przy Piątej Alei i Herald Square – mówi Karl-Johan Persson, CEO H&M.

– Firma otworzy także sklepy na nowych rynkach. W 2014 roku salony grupy zostaną otwarte w kwietniu w Australii. W drugiej połowie roku H&M wkroczy na Filipiny i do Indii. To bardzo ważne dla nas rynki, które wykazują duże zainteresowanie produktami H&M. Marka COS otworzy swoje pierwsze sklepy w USA, Korei Południowej i Australii. W lutym rozpoczął działalność pierwszy salon marki w Szwajcarii. Nasza najnowsza marka & Other Stories rozpocznie swoją sprzedaż online w Austrii, USA i Irlandii, a COS otworzy sklep internetowy w USA  – dodaje.

W I kw. 2014 roku firma H&M otworzyła 72 nowe sklepy. Dla porównania w tym samym okresie w 2013 roku rozpoczęły działalność 54 salony. Grupa w tym czasie zdecydowała się też zamknąć 12 salonów na świecie, czyli tyle samo, ile w pierwszych 3 miesiącach roku ubiegłego. Łącznie po odjęciu najmniej rentownych placówek firma pozyskała 60 dodatkowych sklepów.

Sprzedaż grupy H&M w pierwszych 3 miesiącach roku obrotowego w walutach miejscowych wzrosła o 12 proc. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 mld koron szwedzkich (około 16 mld zł), co oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Obecnie H&M posiada ponad 3,2 tys. sklepów stacjonarnych na 53 światowych rynkach, z czego 111 działających w systemie franczyzy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016