Tesco sklep online

Dunnhumby Ltd., firma zajmująca się badaniami i analizami zachowań konsumenckich, należąca do Tesco PLC, ogłosiła przejęcie firmy Sociomantic Labs, oferującej innowacyjną technologię reklamy osobistej tzw. programmatic. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.

Firma Dunnhumby dostarcza sieci Tesco informacje o preferencjach konsumentów. Ostatnio kupiła Sociomantic Labs, firmę specjalizującą się w inteligentnej technologii spersonalizowanej reklamy cyfrowej. To pierwszy tak duży zakup Dunnhumby w obrębie sektora reklamowego. W 2013 firma osiągnęła przychód na poziomie kilkuset milionów dolarów.

Naszym strategicznym celem jest angażowanie konsumentów oraz zdobycie ich lojalności poprzez spersonalizowaną i wartościową komunikacjęmarketingową, niezależnie od tego, gdzie kupują, w sklepie czy w internecie.” – informuje  Simon Hay, CEO firmy Dunhumby Ltd.  „Dzięki wprowadzeniu w życie tej strategii, media internetowe staną się bardziej przyjazne konsumentom i marketerom oraz będą lepiej odpowiadały na ich potrzeby. Wyniki obserwowanych przez nas dotychczas kampanii pokazują, że im lepsze dopasowanie przekazu, tym wyższe zaangażowanie i współczynnik odpowiedzi.Takie działania w skali ponad miliarda osób, będą czymś bezprecedensowym.” – dodaje Hay.

Personalizacja reklam w czasie rzeczywistym to naturalny kierunek rozwoju branży reklamowej. Wszystko po to, by odzwierciedlić potrzeby i preferencje konsumentów. Sociomantic Labs kładzie nacisk na budowanie zaangażowania kupujących w czasie rzeczywistym, dzięki pozyskiwaniu na bieżąco danych z CRM-ów firm współpracujących (ang. streaming CRM).

Sociomantic Labs GmbH to  firma wyspecjalizowana w spersonalizowanej reklamie osobistej.  Zatrudnia ponad 200 specjalistów w 16 biurach na całym świecie i centrali zlokalizowanej w Berlinie. Pracuje dla największych firm i marek w dziedzinie elektroniki, handlu, mody czy usług turystycznych, na ponad 60 rynkach obejmujących 6 kontynentów. W 2013 roku firma osiągnęła przychód przekraczający 100 mln dolarów. 

Dunhumby istnieje na rynku od 25 lat. Swoją działalność rozpoczęła od stworzenia programu lojalnościowego dla Tesco. Obecnie Dunhumby przetwarza i analizuje dane zdobyte dzięki 400 milionom konsumentów z całego świata.