Urządzenia mobilne sprzedaz internetowa

Najnowsze badania przeprowadzone przez eDigitalResearch i Portaltech Reply pokazały, że zintegrowanie kanałów sprzedaży jest dla sklepów coraz trudniejsze. Jednocześnie coraz więcej sprzedawców wchodzi w wielokanałowy model sprzedaży, stara się angażować swoich klientów i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jedynie jedna trzecia (34%) sprzedawców uznaje, że obecne kanały komunikacji z klientami są w ich sklepach dobrze zintegrowane. Dla porównania, dwa lata temu odsetek ten wynosił 48%. Dane te stoją w sprzeczności z obecnym obrazem rynku, gdyż 63% sprzedawców komunikuje się z klientami za pomocą co najmniej czterech kanałów. Dla porównania, rok temu było to 20% sprzedawców.

PortalTech-Reply-Infographic

Wyniki badań pokazują, że technologia jest zasadniczą przeszkodą w zapewnieniu klientom prawdziwego doświadczenia wielokanałowego. Prawie dwie trzecie (65%) sklepów twierdzi, że stworzenie spójnego doświadczenia zakupowego w ich obecnym systemie technologicznym stanowi wyzwanie.

Sprzedawcy udostępniają klientom coraz to nowe kanały, jednak nie rozumieją zachowań klienta wielokanałowego. Połowa przebadanych sklepów przyznaje, że albo „nie ma świadomości”, albo „w ogóle nie ma pojęcia” o tym, ile razy klient korzysta z oferowanych przez nich kanałów zanim podejmie decyzję o zakupie. Ponieważ sprzedawcy nie rozumieją, jak przebiega podróż klienta po wielu kanałach sprzedaży, jest im trudno poprawiać jakość doświadczenia zakupowego i wyprzedzić konkurencję.

Z badań wynika, że w ciągu najbliższych dwóch lat sprzedawcy oczekują, iż kanały cyfrowe będą generowały coraz większą liczby wizyt klientów. Nie jest zatem zaskoczeniem, że ponad jedna trzecia (34%) z nich uważa, iż strona internetowa ich sklepu wymaga odświeżenia, aby mogła zapewnić jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Prawie połowa (48%) spośród badanych sklepów uważa za priorytetową integrację kanałów cyfrowych z istniejącymi salonami sprzedaży.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com