Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Simply Measured, aż 58% topowych marek obecnych na Twitterze posiada ponad 100,000 fanów.

Eksperci przyjrzeli się największym markom na świecie oraz kilku spośród tych, które charakteryzują się najszybszym wzrostem, badając ich podejście do Twittera jako medium komunikacji z klientami. Celem badania było odkrycie, w jaki sposób te marki angażują swoich klientów i jak budują z nimi relacje. Eksperci starali się odnaleźć wśród tych danych najskuteczniejsze strategie.

twitter e-commerce

Wśród wniosków płynących z badań najważniejsze to m.in.:

– 92% topowych marek tweetuje przynajmniej raz dziennie

– 98% spośród wszystkich topowych marek posiada profil na Tweeterze. Ta sieć społecznościowe stała się jednym z głównych kanałów komunikacji pomiędzy specjalistami do spraw marketingu i konsumentami

– tweety zawierające zdjęcia i linki generują o 150% wyższe zaangażowanie po stronie konsumenta niż wynosi średnia dla danej marki. Z reguły przyciągają one większą uwagę niż standardowe posty.

Zaangażowanie jest kluczowe

„Podczas gdy może się wydawać, że Twitter może zostać potraktowany minimalistycznie, jest to podejście całkowicie błędne. Mimo że twoja marka być może nie stanowi jeszcze konkurencji dla Amazon, to warto zauważyć, że wszystkie marki obecne na liście tweetują zdecydowanie częściej niż wynosi średnia. W ciągu trzech miesięcy Pizza Hut wysłała ponad 30 tys. odpowiedzi do użytkowników Twittera. To właśnie dzięki tak dużemu zaangażowaniu znaleźli się na szczycie naszej listy” – czytamy w raporcie.

W ramach badania Simply Measured eksperci przeanalizowali firmy z dwóch rankingów: The Interbrand 2013 Top 100 Brands and The Forbes 100 Best Small Companies in America. Na tej pierwszej liście znajdują się największe i najbardziej wartościowe marki na świecie.