TextilMarket zwiększa obroty

Sklep TextilMarket

Sklep TextilMarket

O 11,3 proc. do 36,7 mln zł wzrosły w marcu 2014 roku szacunkowe obroty właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Lokomotywą wzrostu przychodów grupy był segment dyskontowy, który urósł aż o 21 proc. Sprzedaż w części modowej utrzymała się na analogicznym poziomie do ubiegłorocznej.

– W marcu br. osiągnęliśmy znacznie większy wzrost obrotów niż powierzchni handlowej. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z rozwoju sprzedaży w części dyskontowej. Z każdym kolejnym miesiącem tego roku notujemy wyższą dynamikę obrotów sieci TextilMarket w ujęciu r./r. W minionym miesiącu wzrost sprzedaży sięgnął już 21 proc. Na tej części biznesu zarabiamy coraz więcej – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Zarządu Redan SA.

– Z kolei w segmencie modowym sprzedaż w marcu utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie. Osiągnięte obroty są satysfakcjonujące biorąc pod uwagę m.in. zmniejszoną powierzchnię handlową segmentu wynikającą z zamknięcia w zeszłym roku nierentownych placówek oraz zmniejszenie wyrażonej w złotych sprzedaży na Ukrainie, co jest wynikiem jedynie dewaluacji hrywny, gdyż poziom sprzedaży liczony w hrywnach był taki sam, jak rok temu – dodaje Bogusz Kruszyński.

W marcu 2014 roku przychody grupy Redan wyniosły 36,7 mln zł, czyli 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 100,4 tys. mkw., co oznacza wzrost o 1,5 proc. w porównaniu do marca 2013 roku. Narastająco od początku roku obroty grupy sięgnęły 101,9 mln zł, co oznacza wzrost r./r. o 6,3 proc.

Sieć TextilMarket w marcu osiągnęła obroty w wysokości 21 mln zł, czyli o 21 proc. większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec marca składała się z 289 sklepów własnych o łącznej powierzchni 62,5 tys. mkw., czyli 4 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Narastająco przez pierwsze 3 miesiące obroty tego sektora zwiększyły się r./r. o 15,4 proc. do 52,6 mln zł.

Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash sprzedaż w marcu wyniosła 15,7 mln zł i była na poziomie marca 2013 roku. Z tego ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,7 mln zł, czyli 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec marca 2014 roku wyniosła 37,8 tys. mkw. i była o 2,3 proc. niższa niż w marcu 2013 roku. Narastająco przez pierwsze 3 miesiące tego roku obroty segmentu modowego spadły r./r. o 1,8 proc. do 49,4 mln zł.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia 2 tys. osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TextilMarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016