facebook like e-commerce

Facebook ogłosił wprowadzenie nowego formatu reklam, które pokazują się po prawej stronie tablicy użytkownika. Proporcje nowych reklam będą zbliżone do postów sponsorowanych, które pokazują się na tablicy użytkownika.

new-facebook-ads
Nowy format reklam na Facebooku

Nowe reklamy będą większe, proporcjonalne do rozmiaru postów na tablicy. Jak czytamy na blogu Facebooka, zmiana ma na celu sprawienie, żeby reklamy były bardziej spójne wizualnie z wyglądem portalu. Będzie ich również mniej.

Facebook stwierdził, że podczas testów nowy format reklam generował trzy razy większe zaangażowanie niż poprzedni. Twórcy platformy wierzą również, że reklamy w nowej postaci sprawią, iż reklamodawcom będzie łatwiej, nie będą bowiem musieli wybierać różnych rozmiarów zdjęć dla różnych typów reklam.

W styczniu 2014 roku Facebook ogłosił, że do 9 kwietnia 2014 roku platforma nie będzie już oferowała płatnych reklam i że formaty promocyjne będą targetowane.

Targetowanie będzie na razie ograniczone do czterech kluczowych obszarów: lokalizacji, demografii, zainteresowań i zachowań. Facebook podaje przykład reklamodawcy, który chce dotrzeć do grupy rodziców, związanych z hasłem „fotografia” i „wgrywanie zdjęć”. Przedtem, reklamy były skierowane byłyby do użytkowników, którzy są rodzicami bądź do użytkowników, którzy lubią fotografię i wgrywają dużo zdjęć. Od teraz reklamodawcy będą mogli dotrzeć do grupy, która łączy w sobie wszystkie te cechy: do rodziców, którzy lubią fotografię i zamieszczają w serwisie dużo zdjęć.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com