email marketing e-commerce

Każdej godziny na świecie wysyłane są ponad 122 miliardy e-maili, jednak spora część z nich wpada wprost do kosza. Czego jeszcze e-mail marketerzy mogą się nauczyć, aby ich przekaz zamiast trafiać do spamu, trafiał do potencjalnego klienta?

E-mail marketing ma się świetnie, mimo ogromnego wzrostu alternatywnych metod promocji w sieci, takich jak media społecznościowe. Infografika Madison Logic, przedstawiająca 10 najlepszych praktyk e-mailowych, jest tego dowodem. Według danych w niej zawartych, od 11 do 15% e-maili nie zostaje nawet otwartych. Według Monetate, w pierwszej połowie 2014 roku e-mail marketing odnotował 18-procentowy wzrost w skali roku, a wydatki na ten rodzaj promocji osiągną w 2016 roku pułap dwóch i pół miliarda dolarów.

e-mail marketing

Jest kilka sztuczek, które sprawny marketer powinien opanować, aby zapewnić swoim wiadomościom wyższy współczynnik otwieralności i klikalności. Ta ostatnia jest na dość niskim poziomie: liczba osób, które faktycznie otworzyły daną wiadomość i kliknęły w link zawarty w jej treści waha się między 2,1 a 5%.

Pierwszą i najważniejszą z nich jest umiejętność sprawnego formułowania tematu wiadomości. Madison Logic radzi, aby liczba znaków w temacie nie przekraczała 50 oraz była wolna od znaków interpunkcyjnych. Wskazane są za to wielkie litery oraz personalizacja treści. Infografika podkreśla, że jeśli użyjemy imienia odbiorcy, to szansa na odczytanie przez niego wiadomości rośnie o 22%.

Jeśli chodzi o samą treść wiadomości, powinna ona być tak skonstruowana aby nie stać w sprzeczności z tematem. Inne wskazówki dotyczą ogólnych zasad zarządzania platformami e-commerce, jak na przykład przeprowadzanie testów A/B czy optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.pl