Wojas pozyskał topowe lokalizacje dla swoich sklepów

Salon Wojas

Salon Wojas

Firma Wojas SA przedstawiła roczny raport za rok obrotowy 2013. Znalazło się w nim podsumowanie działań i pozycji grupy w 2013 roku oraz planów do wykonania na rok 2014.

– Wyniki naszej grupy za 2013 rok potwierdzają skuteczność przyjętej strategii rozwoju w latach ubiegłych. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 187 805 tys. zł, zysk operacyjny – 9955 tys. zł, a zysk netto – 9979 tys. zł. Konsekwentnie budujemy silną grupę w branży obuwniczej, co przedkłada się na wzrost podstawowych wyników finansowych – informuje Wiesław Wojas, prezes zarządu firmy Wojas SA.
– Należy zaznaczyć, iż 2013 rok to był rok spowolnienia gospodarczego w Polsce, szczególnie w pierwszej połowie roku. Dodatkowo pogoda nie rozpieszczała sprzedawców obuwia: opóźniona wiosna 2013, ciepła zima 2013/2014 – dodaje.

W 2013 roku firma kontynuowała politykę rozwoju detalicznej sieci sprzedaży, zwiększając sieć o 14 własnych sklepów firmowych. Wprowadzone do sprzedaży kolekcje obuwia zostały pozytywnie przyjęte przez klientów. Jednocześnie kontynuowano prace nad jeszcze lepszą obsługą klienta, ekspozycją produktów w sklepach czy zmianie konceptu sklepów na bardziej butikowe.

– W 2013 roku udało się pozyskać kilka topowych lokalizacji, gdzie byliśmy dotąd nieobecni: Złote Tarasy, CH Arkadia czy Mokotów w Warszawie. Obecnie spółka obecna jest we wszystkich liczących się centrach handlowych w Polsce. Jednocześnie grupa udanie weszła na rynek czeski, otwierając we wrześniu pierwszy salon w Pradze, który notuje bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Dlatego z początkiem stycznia 2014 roku dokonaliśmy akwizycji podmiotu czeskiego z zamiarem dalszej ekspozycji na tym rynku. W 2013 roku sformalizowano naszą obecność na rynkach wschodnich, otwierając 7 sklepów franczyzowych, w tym 4 na Ukrainie, 2 w Białorusi i 1 w Rosji. Pierwsze wyniki sprzedaży były obiecujące, jednakże obecnie czekamy na uspokojenie się sytuacji polityczno-gospodarczej, szczególnie na Ukrainie – twierdzi Wiesław Wojas.

W 2013 roku spółka uruchomiła też nowe centrum magazynowe zlokalizowane w Nowym Targu. Zdanie prezesa firmy wpłynęło to pozytywnie na gospodarkę magazynową, lepsze zarządzanie stanami magazynowymi i w efekcie obniżyło koszty magazynowania oraz logistyki produktów i towarów.

– W październiku 2013 roku wprowadziliśmy do sprzedaży obuwie pod nową marką Relaks – współczesną wersję kultowego buta, który posiada dawny design, ale zupełnie nową jakość. Pierwsze wyniki sprzedaży są obiecujące i będziemy kontynuować rozwój tej marki. Wchodzimy w 2014 rok jako silna grupa kapitałowa, ze stabilną sytuacją finansową, z własną siecią sprzedaży liczącą 155 sklepów, własnym nowoczesnym zakładem produkcyjnym i z jasno określoną strategią rozwoju. Dodatkowo wszystkie dostępne prognozy makroekonomiczne wskazują, iż następuje stopniowe ożywienie gospodarcze w Polsce i w Unii Europejskiej. Sytuacja na rynkach finansowych też się stabilizuje. Stwarza to dobre podstawy do dalszego wzrostu organicznego i wzrostu popytu detalicznego – twierdzi Wiesław Wojas.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska