Forever21, amerykański wielokanałowy sprzedawca odzieży, był najszybciej rozwijającą się na Instagramie marką – wynika z marcowego raportu Socialbakers. Sprzedawca był również jedną z pięciu marek o największej liczbie fanów i jedną z pięciu najlepszych pod względem interakcji z użytkownikami.

Według marcowego raportu Socialbakers na temat aktywności najlepszych marek na Instagramie, liczba nowych fanów sklepu Forever21 wzrosła z 220 tysięcy w lutym do 360 tysięcy w marcu. Całkowita liczba użytkowników śledzących profil sklepu wynosi obecnie ok 3,2 miliona. Dzięki takiej dynamice wzrostu, Forever21 został sklasyfikowany jako najszybciej rozwijająca się marka na Instagramie. Za nią uplasowały się kolejno: Nike, Guess, Gap i Oakley.

Jednak Forever21 plasuje się dopiero na trzecim miejscu pod względem liczby fanów. Najwięcej, bo ponad 4,2 miliony, ma ich na Instagramie marka Victoria’s Secret. Na drugim miejscu jest Nike z 3,9 milionami fanów. Profil Christian Louboutin śledzi 2,4 miliony użytkowników, a Starbucksa ok 2,3 miliony, zamykając pierwszą piątkę najbardziej popularnych firm.

 Jednak, jak zaznacza Socialbakers, firmy mogą mieć znaczną liczbę fanów, jednak ważne jest, by wielu z nich było zaangażowanych. Forever21 dobrze sobie radzi również pod tym względem, w rankingu plasuje się zaraz po Brandy Melville, sprzedawcy ubrań dla kobiet. Pierwszą piątkę zamykają Areopostale, Victoria’s Secret i Mercedes-Benz.

Według Socialbakers, marki, które najlepiej radzą sobie z zaangażowaniem fanów „stale dostarczają nowe treści”, które zachęcają do aktywności. Socialbakers określa to „prawdziwą nagrodą w social media”, ponieważ jest dowodem na to, że ludzie interesują się daną marką.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com