wideo marketing

Reklamy wideo nie są raczej najpopularniejszą metodą marketingową dla e-commerce, jednak ich skuteczność potrafi zaskakiwać. Według Brada Jeffersona, prezesa Animoto, to świetna metoda na dotarcie do klienta z informacją o swoich produktach i usługach.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Animoto na grupie ponad 1,000 osób, aż 84% osób oczekuje więcej klipów wideo na Amzon.com. 64% z kolei chce, aby eBay pomagał im w lepszym doborze kupowanych produktów. Specjaliści podkreślają, że to zainteresowanie dopiero zaczyna rosnąć. Ponadto, samo zjawisko nie jest ograniczone do klientów topowych e-sklepów.

W sytuacji w której nie możemy się skonsultować z asystentem sprzedaży z krwi i kości, z pomocą przychodzą nam materiały wideo. Należy przy tym pamiętać, że materiały te trzeba wykorzystywać umiejętnie, planując interakcję z konsumentem na odpowiednim etapie. Najlepiej jest mieć przygotowane różne klipy na różne okazje. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, jak zintegrować materiały wideo ze swoją strategią marketingową.

Podstawy

Dlaczego potrzebujesz klipów wideo? Ponieważ generują one zaangażowanie po stronie klienta. Aby dotrzeć do konsumentów upewnij się, że twoja reklama rozbudza emocje, przypomina im o czymś, czego potrzebują lub po prostu uczy ich czegoś nowego. Zastanów się, czego klienci chcieliby się dowiedzieć o twoim produkcie i przygotuj odpowiednie materiały zwierające odpowiedzi na te pytania.

Wideo a konwersja

Kiedy już przyciągniesz uwagę konsumenta, będzie on oczekiwał dalszych informacji o twoim produkcie. Pamiętaj, że 95% ankietowanych uważa klipy wideo za pomocne w dokonaniu decyzji o zakupie, a 93% twierdzi że są one bardzo przydatne w zakupach porównawczych. Niezłym pomysłem jest zaprezentowanie produktu za wszystkich stron. Dobrym przykładem jest tutaj firma Zappos, która zanotowała wzrost konwersji po prezentacji klipów zawierających demonstrację swojego asortymentu z udziałem modeli.

Lojalność

Aż 93% ankietowanych korzysta z filmików instruktażowych dotyczących produktów, które zakupili. 87% przyznaje, że ogląda klipy wideo, ponieważ interesują się innymi produktami tej samej firmy. Ponieważ takimi materiałami bardzo łatwo się dzielić w sieci, stanowią one świetny sposób na zyskanie lojalnych ambasadorów marki.

Brad Jefferson jest prezesem i współzałożycielem Animoto, firmy specjalizującej się w tworzeniu narzędzi opartych o chmurę i pozwalającej tworzyć klipy wideo z wykorzystaniem innych mediów, jak zdjęcia i muzyka.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.