Edyta Bobek, Griffin Group

Edyta Bobek, Griffin Group
Edyta Bobek, Griffin Group

– Analizowaliśmy wrocławski rynek od dawna i wiedzieliśmy, że DH Renoma to miejsce z dużym potencjałem. Dlatego w 2012 roku postanowiliśmy ją kupić. Renoma była od lat popularnym obiektem z handlowymi tradycjami, wymagającym jedynie dopracowania jej oferty. Uznaliśmy, że takim rozwiązaniem  będą  nowe, bardziej prestiżowe marki – mówi   Edyta Bobek.

– Pojawiły się u nas m.in. GAP, Emmanuel Berg czy  Marella. Takich niepowtarzalnych marek dla rynku wrocławskiego mamy aż 19. Wygląda na to, że klienci tego oczekiwali, bowiem odnotowaliśmy miesięczny wzrost odwiedzin o 10 proc. rok do roku, a obroty Renomy zwiększyły się średnio o 8 proc.

Jakie kluczowe marki pokazały się w Renomie w ostatnim czasie?

– Rok 2013 był czasem prac poświęconych rekomercjalizacji. Przedłużyliśmy 35 umów najmu z wiodącymi w danych kategoriach branżowych operatorami (m.in. Tommy Hilfiger, Solar, Stefanel, Max Mara Weekend, Furla, W.Kruk, Home & You, Kuchnie Świata, Zara, Massimo Dutti). Zabezpieczyliśmy łącznie 2976 mkw. Rok 2013 to także 14 otwarć nowych salonów: Sinsay, Hugo Boss, GAP, Kosmetyki Natury, Marylin, My Susu, World Optic Group, By Insomnia, Yes, Emanuel Berg, Molton, Frankies, Ne Comme Ca – łącznie 1645 mkw. Zrealizowaliśmy także przebudowę i relokację salonów Yes i Vistula.

Jaki obecnie jest poziom komercjalizacji obiektu?

– Gdy przejmowaliśmy Renomę, komercjalizacja była na poziomie 96 proc. Dziś jest to 99 proc. To pokazuje, że zainteresowanie Renomą jest bardzo duże. Najemcy widzą w niej potencjał i doceniają kierunek, który obraliśmy. Stałej modyfikacji jakościowej ulega dział mody i akcesoriów. W Renomie powierzchniowo dominująca jest kategoria modowa zajmująca 39 proc. Tę branżę nadal planujemy rozwijać i wzbogacać o kolejne wiodące marki spełniające oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Jak chcecie umacniać pozycję Renomy na wrocławskim rynku?

– Stawiamy głównie na ciekawą i wyjątkową ofertę modową, na marki, których jeszcze nie ma we Wrocławiu, jak i na te, które odnoszą na tym rynku sukces. Będziemy poszerzali ofertę dla mężczyzn, marek z wyższej półki. Poza tym, staramy się aktywnie angażować w życie miasta, w tym także w najważniejsze wrocławskie wydarzenia kulturalne. Stąd nasze wsparcie dla Biennale Sztuki Mediów Wro, które dzięki zaangażowaniu Griffin Art Space gości w Renomie.

Czy planowane są kolejne otwarcia?

– Kolejne otwarcia i rosnące zainteresowanie potencjalnych najemców są dowodem na to, że Renoma przyciąga. Szukają oni atrakcyjnego formatu dla swoich produktów w odpowiednim otoczeniu innych marek. I my im go zapewniamy. Dlatego właśnie  otworzyły się lub niebawem ruszą takie marki jak Marella, Piazza di Moda, Tous, Reserved, Mohito, Sportofino. Niektóre marki otworzą się w zmienionych lokalizacjach w najnowszych aranżacjach. W całym 2014 roku planujemy kilkanaście otwarć, o kolejnych będziemy informować na bieżąco.

Jakie wyzwania stoją przed właścicielami centrów handlowych w ciągu najbliższych lat?

– Analiza obrotów i frekwencja w centrum handlowym to nie jedyne, ale istotne wskaźniki oceny funkcjonowania obiektu. Zmianom ulegają też preferencje zakupowe klientów, które należy śledzić. Należy zatem nakreślić plan długoterminowy i następnie konsekwentnie go realizować, nie zapominając o konkurencji, która również stara się wyróżnić ofertą.

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014 Griffin Real Estate zaprezentuje 3 obiekty handlowe: Dom Handlowy Renoma we Wrocławiu, CH Supersam w Katowicach oraz projekt Nowej Hali Koszyki w Warszawie. Szczegółowe informacje na temat projektów udzielą przedstawiciele spółki na stoisku 6.4.