wyszukiwanie produktów

Wyszukiwarka Loopa.eu prezentuje nowy, graficzny sposób wyszukiwania ofert w różnych systemach aukcyjnych. Odchodzi on od metody wyświetlania tysięcy stron z rezultatami, z których większość klientów i tak przegląda tylko pierwszą. Nowy mechanizm polega na „braniu pod lupę” kryteriów, które są interesujące dla każdego konsumenta, takie jak cena, jakość sklepu, czas do końca aukcji czy kategoria produktu.

Za rozwiązaniem Loopa.eu stoi firma Intellive, która powstała w 2011 i której celem od początku było dostarczanie rozwiązań na rynek e-commerce, które pozwalają podejmować przemyślane decyzje biznesowe. Dziś Loopa.eu oferuje dwie kluczowe usługi:  wyszukiwarkę ofert na rynku aukcyjnym oraz platformę analiz rynku e-commerce.

Wyszukiwanie produktów na aukcjach i w sklepach

Wyszukiwarka ofert to nowy sposób wyszukiwania produktów w internecie, zawężający zakres wyników do najbardziej trafnych. Jej mechanizm polega na „odsiewaniu” produktów według kryteriów zdefiniowanych przez użytkownika, jak np. cena czy kategoria. Zawężanie krok po kroku wyników według kolejno wybieranych kategorii, pozwala dotrzeć do wąskiego grona ofert, które są w pełni satysfakcjonujące. W efekcie, gdy szukamy danego przedmiotu, narzędzie rekomenduje nam jedynie kilkanaście do kilkudziesięciu ofert spełniających nasze oczekiwania.

Analizy w modelu Data Mining

Dedykowana platforma e-commerce jest przeznaczona dla wszystkich, którzy interesują się sprzedażą na tym rynku. Dostarcza ona zarówno dane rynkowe w postaci raportów i analiz, jak i narzędzia, które pozwalają na samodzielną analizę w wybranej branży. Zestawienia tych danych wspierają regularną pracę sprzedawców w ramach planowania asortymentu sklepu, form promocji czy optymalizacji cen. Raporty sprzedażowe są opracowywane za zakończony miesiąc dla dowolnej kategorii, podkategorii czy gamy produktów. Pozwalają na przegląd asortymentu, który regularnie przynosi przychody oraz nowych ofert, które notują wysokie wyniki sprzedażowe. Dodatkowo, do wybranych rodzajów produktów można przyporządkować formy promocji, ceny oraz formy dostawy mające największy wpływ na ich sprzedaż . Analizy rynku natomiast to raport, który dostarcza rozbudowane informacje na temat kondycji wybranej branży na rynku online. Analiza ułatwia nie tylko podejmowanie decyzji krótkoterminowych, ale także zaplanowanie sprzedaży długofalowej. „Dodatkowo, w przypadku analiz rynkowych, zaczęliśmy wykorzystywać metody typu Data Mining, które wprowadzają zupełnie nową jakość i pozwalają między innymi na prognozowanie wyników sprzedaży czy badanie kluczowych kryteriów, które mają największy wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych” – tłumaczy Piotr Oracz, założyciel i współpomysłodawca Loopa.eu, w rozmowie z Evigo.pl. „W perspektywie mamy plany budowy kolejnych rozwiązań uzupełniających i wzbogacających naszą aktualną ofertę” – dodaje.

Śladami największych

Przedstawiciele Loopa przyznają, że w początkowym okresie powstawania usługi wzorowali się raczej na filozofii dużych graczy, takich jak Google czy Microsoft, których rozwiązania odpowiadają konkretnej, ludzkiej potrzebie, która wytworzyła się wraz z wzrostem rynku e-commerce i pomagają w rozwiązaniu problemów poprzez dostarczanie informacji. „Żyjemy w dobie zalewu mało przydatnych danych. Jednak precyzyjnie wybrane i gromadzone dane mogą stać się informacją, która dzięki wiedzy merytorycznej przeradza się w przemyślane decyzje biznesowe, a nawet umożliwia zyskanie przewagi nad konkurencją” – zgodnie mówią założyciele portalu w rozmowie z redakcją Evigo.pl.

po_med
Piotr Oracz, założyciel i współpomysłodawca Loopa.eu

„Na początku swojej działalności postawiliśmy sobie dwa wyzwania, które chcieliśmy rozwiązać. Użytkownikom końcowym rynku e-commerce postanowiliśmy dostarczyć oferty od sprawdzonych sklepów, które cieszą się najlepszymi opiniami kupujących.  W ten sposób chcieliśmy zwiększyć bezpieczeństwo zakupów online” – tłumaczy Piotr Oracz. „Właścicielom e- sklepów z kolei postanowiliśmy dostarczyć odpowiednich informacji, które pozwolą im zwiększać przychody i strategicznie spojrzeć na swój biznes. Pozwoliłoby im to modelować go krótkoterminowo, np. poprzez dobór asortymentu, jak i długofalowo – poprzez inwestycje w nowe branże” – dodaje.

Plany na przyszłość: inteligentny kalkulator sprzedażowy

Firma stale rozwija zarówno wyszukiwarkę Loopa.eu jak i platformę dla sklepów. W roku 2013 wdrożono trzy kolejne wersje z dodatkowymi funkcjami, a kolejne prace wciąż trwają. Nowe rozwiązania skupiają się na zwiększaniu przychodów i jakości obsługi klienta. Jak zdradził nasz rozmówca, najnowszy produkt firmy (na chwilę obecną jeszcze niedostępny publicznie) to inteligentny kalkulator sprzedażowy, kalibrowany dla każdego rodzaju asortymentu osobno. Pozwala on sprzedawcy prognozować wyniki sprzedażowe w zależności o daty, daty udostępnienia oferty, ceny, form promocji, dostawy, płatności itp. „Dzięki temu e-sklep będzie mógł dostosować ofertę w taki sposób aby zmaksymalizować szanse na sprzedaż oraz wystawiać przede wszystkim ten asortyment, który rzeczywiście ma szansę się sprzedać na wybranych platformach sprzedażowych. Od początku jednak skupialiśmy się na wartości dodanej jaką mogliśmy dostarczyć sklepom dzięki naszej platformie analiz i w tym obszarze jesteśmy zadowoleni z osiąganej rozpoznawalności na rynku” – wyjaśnia Oracz. „Cały czas skupiamy się nad tym by angażować nasz zespół do dużych projektów, jakie pojawiają się na tym rynku i poszerzyć grono naszych klientów oraz partnerów. Takie podejście oferuje duże możliwości rozwoju firmy i pozwala nam utrzymywać balans pomiędzy rozwojem usług standardowych jak i tych dedykowanych dla wąskiej grupy klientów” – dodaje.

„Ponieważ konsument przyszłości będzie kupował rozważniej i jego zakupowa decyzja może trwać dłużej, wierzymy, że przyszłością e-commerce są podmioty, które bardzo dobrze obsługują swoich klientów i nie walczą jedynie ceną i marżą na tym agresywnym rynku. Konkurowanie tylko ceną jest bardzo krótkowzroczną strategią, szczególnie w produktach klasy średniej i wyższej” – twierdzi Piotr Oracz. „Patrząc z tej perspektywy na rynek e-commerce Loopa.eu ma najlepszą pozycję do tego, by z jednej strony wspierać i promować najlepsze podmioty na rynku a z drugiej strony, dzięki nowoczesnym metodom analizy danych, rozwijać biznes sklepów i czynić je jeszcze bardziej konkurencyjnymi pod względem sposobu obsługi klienta czy dopasowanie oferty do zapotrzebowania kupujących” – wyjaśnia.

Firma Intellive działa od 2011 roku. Specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań pozwalających w wydajny sposób analizować duże wolumeny danych oraz wyciągać wnioski, które pomagają w prowadzeniu e-biznesu.