Monnari planuje otwarcie 15 sklepów w 2014 roku

Monnari

Monnari

– Na rok 2014 planowane jest otwarcie około 15 nowych lokali handlowych – powiedział Mirosław Misztal, prezes zarządu Monnari Trade SA. Spółka Monnari na koniec 2013 roku prowadziła sprzedaż w 114 salonach oraz poprzez sklep internetowy Monnari.

– Rok 2013 był rokiem sprawdzianu dla Monnari po przeprowadzonej w ubiegłych latach restrukturyzacji. W moim przekonaniu dobrze zdaliśmy ten egzamin, mimo jeszcze niełatwego otoczenia rynkowego.

– W ubiegłym roku spółka odnotowała wzrost przychodów o 10,4 proc. r/r, do poziomu 145,6 mln zł, przy podwojeniu zysku netto, który wyniósł 17 mln zł, w relacji do 2012 roku. Należy podkreślić, iż wygenerowany w roku 2013 zysk netto jest jednym z najlepszych wyników rocznych osiągniętych w dotychczasowej historii spółki. Monnari poprawiła wszystkie wskaźniki finansowe, w tym znacząco zwiększyła marżę brutto na sprzedawanych towarach do 56,1 proc. Jednocześnie firma w pełni wykonała układ zawarty z wierzycielami, co pozwoliło na zamknięcie tego rozdziału w historii spółki.

– W kolejnych okresach zarząd spółki planuje kontynuować realizowaną strategię rozwoju w oparciu o podstawową markę – Monnari, której kolekcje są sprzedawane na terenie Polski, w salonach zlokalizowanych w dobrych centrach handlowych. Poza tym firma będzie rozwijać sprzedaż poprzez nowoczesne internetowe formy dotarcia do klienta, przy jedoczesnym rozwijaniu tradycyjnej sieci sprzedaży. Na rok 2014 planowane jest otwarcie 15 nowych salonów. Spółka będzie też szukać okazji do umocnienia swojej pozycji poprzez akwizycje w branży, w której działa – dodał Mirosław Misztal.

Marka Monnari należy do spółki Monnari Trade SA. Firma istnieje na polskim rynku od 1998 roku i sprzedaje swoje towary w salonach firmowych, outletowych oraz w sklepie internetowym. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązują do biało-czarno-czerwonego logo Monnari. Powierzchnia salonów wynosi od 70 mkw. do 220 mkw. Salony sieci większości znajdują się w galeriach i centrach handlowych, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie. Monnari to marka, która kreuje odzież oraz dodatki dla kobiet powyżej 30. roku życia. W 2011 roku spółka uruchomiła sklep internetowy. Po otwarciu w marcu br. salonu Monnari w Galerii Amber, łącznie sieć liczy 116 punktów sprzedaży.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016