Supermarket Piotr i Paweł
Supermarket Piotr i Paweł

W ciągu 2 tygodni sieć Piotr i Paweł powiększyła się o 4 supermarkety. 12 kwietnia otwarte zostały sklepy: w Warszawie oraz Rudzie Śląskiej, a na początku miesiąca ruszyły placówki w Niepołomicach oraz Kędzierzynie-Koźlu. Obecnie sieć Piotr i Paweł posiada 104 supermarkety w całej Polsce, w 59 miastach.

W 2014 roku sieć Piotr i Paweł planuje uruchomić 20 nowych supermarketów, w tym punkty własne i franczyzowe.

W Warszawie otwarto sklep o powierzchni sprzedaży 441 mkw., który jest już 12 punktem w aglomeracji warszawskiej. Sklep w Niepołomicach pod Krakowem znajduje się w Galerii Bona i ma powierzchnię sprzedaży 750 mkw. Supermarket w Kędzierzynie-Koźlu zajmuje powierzchnię sprzedaży 540 mkw.

W roku finansowym 2013 obroty spółki wyniosły 1 927 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2012 o 4,7 proc., przy czym ostatni kwartał roku przyniósł wzrost obrotu na poziomie aż 6,9 proc. Wydarzeniem roku 2013 było osiągnięcie liczby 100 placówek w całej Polsce dzięki otwarciu 12 nowych supermarketów, z czego 9 w aglomeracjach warszawskiej, poznańskiej i Trójmieście, oraz obecność w nowych miastach – takich jak Lublin, Elbląg i Koźmin Wielkopolski.

Prawie 50 mln obrotów odnotował e-sklep Piotr i Paweł, który świętując w roku 2013 swoje 10-lecie, osiągnął 19,5 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Od marca br. klienci e-sklepu mogą zapłacić za swoje zakupy spożywcze za pomocą PayPal.

Supermarkety Piotr i Paweł to polska sieć powstała w Poznaniu w roku 1990. Pierwszy supermarket sieci Piotr i Paweł uruchomiono w 1991 roku. Pierwsze sklepy otwierane w oparciu o umowy na zasadach franczyzy ruszyły w 2000 roku. W zeszłym roku spółka otworzyła klika sklepów w centrach handlowych – m.in. w Poznań City Center i CH Batory w Gdyni.