Unisono zdradza plany ekspansji

Sklep marki Unisono

Sklep marki Unisono

Sieć sklepów Unisono, którą obecnie tworzy 25 salonów zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych, powiększy się o nowe lokalizacje w dużych miastach w Polsce.

– Powierzchnia handlowa naszych sklepów w ubiegłym roku powiększyła się łącznie o ponad 700 mkw. Otworzyliśmy kilka nowych salonów, zarówno dla brandu Venezia, jak i Unisono. Nowe sklepy Unisono pojawiły się w Galerii Katowickiej w Katowicach, CH Alfa w Białymstoku i w CH Wileńska w Warszawie. W lutym tego roku oddaliśmy do użytku nowy butik Unisono w Factory Annopol w Warszawie. Zaawansowane negocjacje umów toczymy w przypadku centrów handlowych w Trójmieście, Krakowie, Radomiu, Bydgoszczy,  Olsztynie i Wrocławiu – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Zofia Nachiło-Morbiato, dyrektor ds. rozwoju I.O. Venezia sp.j.

Właściciel marki Unisono, spółka I.O. Venezia sp.j. poszukuje lokalizacji w dużych miastach i w centrach handlowych, które mają potencjał wzrostowy. Spółka nie wyklucza także ekspansji w centrach outletowych.

– Rynek obuwniczy w dalszym ciągu jest trudnym rynkiem i w największym zapewne stopniu zależnym od pogody. W mojej ocenie  jest też bardzo konkurencyjny – marki od dawna obecne na rynku zmieniają i uzupełniają asortyment, poszukując nowych grup klientów. Te bardziej popularne wprowadzają droższe i bardziej wyrafinowane linie, cały czas się dzieje coś nowego i ciekawego – ocenia Zofia Nachiło-Morbiato.

– W ubiegłym roku, dobrze przez nas ocenianym, odwiedzalność w centrach handlowych,  mówiąc eufemistycznie, nie wzrosła. Myślę, że postępuje dyferencjacja centrów, na którą znaczący wpływ ma ekspansja sieci określanych jako dyskontowe. Nie wiem, czy na dłuższą metę takie określenie da się utrzymać. W tzw. dyskontach można kupić towary delikatesowe dobrej jakości i w niskich cenach. Bardzo skuteczne akcje marketingowe zmieniły też postrzeganie  tzw. dyskontów przez klientów. Doskonale funkcjonują centra outletowe, zwłaszcza  te o ugruntowanej pozycji – dodaje Zofia Nachiło-Morbiato.

– Z naszego punktu widzenia trudno mówić obecnie o braku nowoczesnej powierzchni handlowej. Oczywiście niezmienna pozostanie sytuacja oczekiwania na lokalizację w topowych centrach w kraju, lecz w bardzo dobrych galeriach w mniejszych (choć wciąż dużych) miastach można na dobrych warunkach wynegocjować nowe umowy najmu. Oczywiście dla osiągnięcia porozumienia kluczowe znaczenie ma chęć porozumienia po obu stronach, ale mam wrażenie, że łatwiej dziś o empatię biznesową,  niż kilka lat temu – podkreśla Zofia Nachiło-Morbiato.

I.O. Venezia sp.j. jest właścicielem dwóch brandów – Venezia i Unisono. Łącznie posiada 92 sklepów stacjonarnych, tj. ponad 10 tys. mkw. powierzchni handlowej. Venezia oferuje obuwie oraz torebki, a Unisono – odzież dla kobiet. Dla obu marek prowadzone są sklepy internetowe.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016