Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany. Nie znają sieci afiliacyjnych, ale dostrzegają potencjał emisji kodów rabatowych jako skutecznego sposobu na zwiększanie sprzedaży – oto wnioski z przeprowadzonego przez serwis GoDealla.pl badania preferencji promocyjnych e-sklepów.

W badaniu wzięli udział właściciele i administratorzy sklepów internetowych. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące trzech bloków tematycznych: promocji e-sklepu, współpracy z sieciami afiliacyjnymi i emisji kodów rabatowych. Wyniki badań prezentuje opracowana na podstawie raportu infografika.

GoDealla-e-sklepy

Sieci afiliacyjne pojęciem nieznanym

96% respondentów przyznało, że prowadzi działania promocyjne na rzecz e-sklepu. Ich najpopularniejszą formą okazało się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a w dalszej kolejności umieszczanie wizytówek w internetowych katalogach i marketing szeptany. Szczególnie zaskakują statystyki pytań o sieci afiliacyjne. Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów. Spośród pozostałych 62% ponad jedna trzecia posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę. Większość badanych wyraża z kolei pozytywny stosunek do emisji kodów rabatowych, uprawniających klientów do zniżek podczas zakupów. 70% twierdzi, że udostępnianie takich kodów może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych  i w newsletterach. 

Promocyjna (nie)świadomość

Celem ankiety było zbadanie poziomu wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. „W ostatnim czasie zauważyliśmy, że coraz więcej małych i średnich sklepów internetowych korzysta z sieci afiliacyjnych i emituje kody rabatowe. Chcieliśmy sprawdzić jak kształtuje się świadomość sklepów w zakresie tych form.” – mówi Michał Mazur z GoDealla.pl. „Dodatkowo udało się wysnuć ciekawe wnioski  dotyczące powodów, dla których e-sklepy nie chcą angażować się w nowe formy promocji.” – dodaje.     

W przeprowadzonym między 27.02 a 6.04 badaniu udział wzięło 103 administratorów i właścicieli sklepów internetowych o rocznym obrocie nieprzekraczającym 1 mln zł. Ponad połowa badanych sklepów powstała w ciągu ostatnich czterech lat. Partnerami badania są RedCart.pl, SOTESHOP i Selly.