Galeria Jurajska
Galeria Jurajska

Galeria Jurajska w Częstochowie zmienia wizerunek, stając się centrum handlowym, które ma kojarzyć się w regionie przede wszystkim z ofertą modową – zapowiada dyrekcja obiektu. Efektem tych zmian są nowi najemcy, którzy w ostatnich miesiącach pojawili się w galerii.

Jurajska rozwija tenant-mix

Już 86 proc. mieszkańców okolic Częstochowy wybiera Galerię Jurajską ze względu na jej ofertę modową – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej przeprowadzonych w I kw. 2014 roku. Oferta modowa, na którą składa się odzież, obuwie i biżuteria, stanowi dziś ponad 70 proc. całego tenant mixu centrum handlowego. Aż 75 proc. odwiedzających galerię przyznaje, że kupuje w niej wyłącznie ubrania, buty i dodatki.

– W odróżnieniu od lokalnej konkurencji Galeria Jurajska zaczyna kojarzyć się przede wszystkim z ofertą sklepów odzieżowych. Dziś jest ich ponad 60. Sukcesywny rozwój tej oferty w ostatnich latach sprawił, że Galeria Jurajska postrzegana jest jako jeden z obiektów handlowych w regionie o najbardziej rozbudowanej ofercie marek odzieżowych, zarówno tych sieciowych, jak i z wyższej półki – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Efektem zmian w odbiorze centrum handlowego jest wciąż rosnąca liczba firm odzieżowych, decydujących się na swoje salony w Galerii Jurajskiej. W październiku 2013 roku grupa LPP otworzyła w obiekcie swój 6., flagowy sklep – Sinsay. W efekcie czego Galeria Jurajska dołączyła do wąskiego grona centrów handlowych w woj. śląskim z ofertą całego portfolio grupy LPP, w skład, którego wchodzą dziś Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp, House i Home&You. Sklepy tej sieci zajmują obecnie łącznie w Galerii Jurajskiej aż 3953 mkw.

Rozwijający się lokalny rynek

– Marki odzieżowe przekonuje przede wszystkim dynamicznie rozwijający się lokalny rynek, jak również brak w najbliższej okolicy podobnego obiektu, który mógłby się pochwalić  tak szeroką ofertą. Także przez 5 ostatnich lat od powstania galeria wyrobiła sobie markę miejsca zaspokajającego różne potrzeby – od zakupu w sklepie sieciowym, po zakupy w multibrandzie i sklepie z odzieżą z wyższej półki – dodaje Piotr Myszka.
Ale nie tylko nowe sklepy grupy LPP wpłynęły na rozwój oferty modowej galerii. Swoje salony w centrum otworzyły także Pandora i Giacomo Conti. Ten pierwszy, mający powierzchnię 57 mkw. uzupełnia ofertę jubilerów, na którą już dziś składa się aż 8 salonów – m.in. W. Kruk, Apart, Jubitom, Skorpion, Time Trend, Swiss i Tag Heuer . Giacomo Conti dopełnia natomiast ofertę sklepów odzieżowych skierowanych do mężczyzn.

– Staramy się rozwijać ofertę modową w kilku kierunkach. Z jednej strony – zaspokajać potrzeby mieszkańców regionu, przyciągając do galerii marki, które do tej pory dostępne były wyłącznie w centrach handlowych oddalonych o dziesiątki kilometrów, z drugiej – rozwijamy portfolio najemców  z branży jubilerskiej – mówi Piotr Myszka.

Nowy kierunek Galerii Jurajskiej pociągnął za sobą także zwiększenie powierzchni lokali niektórych najemców. W październiku 2013 roku salon Mohito przeniósł się z powierzchni 220 mkw. na ponad dwukrotnie większą (565 mkw.). Z kolei w kwietniu 2014 roku takiej samej zamiany dokonał salon Nike, przeprowadzając się do 280-metrowego lokalu. – Nie tylko Galeria Jurajska poszerza ofertę, także sami najemcy coraz częściej decydują się na ten krok – podsumowuje Piotr Myszka.