– W związku z upublicznioną w ostatnim czasie decyzją grupy EM&F o intencji zakończenia działalności w segmencie dystrybucji detalicznej odzieży i obuwia w modelu franczyzowym chcemy podkreślić, że decyzja naszego partnera w żaden sposób nie wpłynie na dalsze plany rozwoju River Island na rynku polskim i rosyjskim – powiedziała Zuzanna Dąbrowska, CEO River Island Fashion sp. z o.o.

Należy podkreślić, że River Island kontynuuje rozwój w Polsce i w Rosji. W 2013 roku zostały otwarte 2 nowe sklepy marki River Island w Polsce – w centrach handlowych Złote Tarasy i Riviera Gdynia. Na początku 2014 roku zostały dodatkowo przeprowadzone remonty 2 warszawskich sklepów marki – w centrach handlowych Arkadia i Galeria Mokotów, celem dostosowania do nowego formatu handlowego marki. W 2014 roku planowane jest otwarcie kolejnych sklepów w Polsce i Rosji.

Marka  dotychczas rozwijała sieć sklepów w Polsce i Rosji w ramach współpracy pomiędzy River Island Clothing Co Limited a Empik Media & Fashion SA (grupa EM&F). Aktualnie sieć sklepów marki River Island w Polsce i Rosji wynosi łącznie 20 sklepów (odpowiednio w Polsce – 11 sklepów, a w Rosji – 9 sklepów).

Przypomnijmy: od 28 marca 2013 roku działa nowa spółka odpowiedzialna za rozwój sieci sklepów w Polsce – River Island Fashion sp. z o.o. Firma została utworzona przez Ultimate Fashion sp. z o.o. oraz River Island Clothing Co Limited, Londyn (Wielka Brytania).

River Island Clothing Co Limited (Londyn, Wielka Brytania) jest właścicielem marki, która  istnieje na rynku od ponad 60 lat. Spółka posiada sieć prawie 300 sklepów na świecie, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Europie.

River Island słynie z odważnego łączenia dwóch trendów w modzie – street fashion oraz high fashion. Stałymi elementami w asortymencie marki są linie wieczorowa oraz koktajlowa, a także akcesoria i biżuteria. River Island kieruje swoją ofertę przede wszystkim do młodych, aktywnych osób, które podążają za trendami.