Sprzedaż Tesco spadła o 2,8 proc. w Polsce

Tesco

Tesco

W Polsce sieć handlowa Tesco zanotowała spadek sprzedaży like-for-like o 2,8 proc. w roku finansowym 2013/14. W pierwszym półroczu spadek wyniósł 6,4 proc., natomiast w drugiej połowie roku firma zanotowała już wzrost o 0,6 proc. – informuje w komunikacie grupa Tesco.

– W Polsce nasze całoroczne działania przełożyły się na stałą poprawę wyników na przestrzeni roku, czego efektem był wzrost sprzedaży porównywalnej like-for-like (1,9 proc.) w IV kw. roku finansowego. Szczególnie mocne wzrosty sprzedaży pod koniec roku notowały mniejsze formaty Tesco Polska – powiedział Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji zewnętrznej Tesco Polska.

– Miniony rok to ciągła praca i starania, aby zakupy dla naszych klientów były jeszcze lepsze i przyjemniejsze. Dzięki kampanii cenowej „Ciach!” mogliśmy zaoferować klientom korzystniejsze ceny szerokiej gamy produktów. Stale udoskonalaliśmy naszą ofertę żywnościową, wprowadzając nowe produkty Tesco i Pewniaki. Zaoferowaliśmy także naszym klientom unikalną na polskim rynku Gwarancję Satysfakcji. Tesco Polska rozwijało się jako pierwszy multiformatowy detalista w kraju – dziś nasza usługa Tesco Ezakupy, czyli zakupy z wykorzystaniem internetu, oraz opcja „Zamów i Odbierz” dostępne są już dla co trzeciego polskiego klienta – powiedział Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

W roku finansowym 2013/14 spółka otworzyła 4 nowe hipermarkety, 2 hipermarkety kompaktowe oraz 6 supermarketów w Polsce.

Poszerzono dostępność serwisu Tesco Ezakupy, czyli zakupów z wykorzystaniem internetu, o kolejne 6 regionów kraju. W zasięgu usługi jest już niemal co trzeci Polak. Kilka dni temu dostarczono zamówione produkty do milionowego klienta. 99,5 proc. dostaw Tesco dociera do klientów na czas.

W ponad 300 sklepach Tesco działają elektroniczne etykiety cenowe, dające gwarancję zgodności cenowej przy półce i przy kasie. Na opakowaniach warzyw i owoców klienci mogą znaleźć kody QR kierujące do serwisu internetowego z dodatkowymi informacjami na temat produktów.

W sklepach Tesco działa już 70 restauracji Bistro, co czyni z Tesco największą w Polsce sieć samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę.  Naszych klientów zapraszamy do 43 restauracji Bistro, 2 Bistro Extra z powiększoną ofertą baru sałatkowego, lodów i mrożonych jogurtów oraz 25 punktów Bistro Light, z podstawową ofertą, działających pod szyldem „Grill”.

W 12 hipermarketach kompaktowych poszerzyono asortyment i powierzchnię sprzedaży stoisk z popularną marką odzieżową F&F. W większości tych sklepów funkcjonują także działy z modą męską. Ponadto uruchomiono nowe działy z akcesoriami domowymi i elektroniką w 6 hipermarketach, rozpoczynając zmiany od sklepu w Tarnowie. Przebudowane stoiska są nowoczesne, funkcjonalne i atrakcyjne wizualnie oraz oferują nowe produkty.

Sklepy Tesco w Polsce działają od 1998 roku. Tesco to 450 sklepów w całym kraju, 29 stacji benzynowych oraz własne centra dystrybucyjne. Sieć tworzą zarówno duże hipermarkety, jak i osiedlowe supermarkety.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska