CH Serenada
CH Serenada

Rozmowa z Grzegorzem Latałą, Leasing Dyrektorem firmy Mayland RE, na temat realizacji najnowszej inwestycji spółki – CH Serenada w Krakowie.

Państwa firma informuje, że jeszcze w tym roku rozpoczną się prace budowlane przy krakowskiej Serenadzie. Czy w Krakowie jest miejsce na nowe inwestycje?

– Kraków, jako aglomeracja, posiada jeden z najniższych wskaźników nasycenia rynku powierzchnią handlową na poziomie 536 mkw./1000 mieszkańców przy średniej 580 dla 8 największych polskich aglomeracji. Dodatkowo Serenada powstaje w strefie, która jest pod tym względem jeszcze bardziej niedoszacowana. Dodam tylko, że północne dzielnice Krakowa – a tam powstanie nasz projekt – charakteryzują się dużą gęstością zaludnienia. Mieszka tam około 70 proc. mieszkańców całej aglomeracji.

Czy to jest wystarczającym gwarantem sukcesu nowego projektu Mayland?

– Nie tylko. Serenada znajdzie się w strefie, która już jest postrzegana przez mieszkańców Krakowa jako handlowa – jest tam hipermarket Real, który niedługo zostanie zmieniony w Auchan. Należy pamiętać, że w tym miejscu został otwarty jeden z pierwszych w Polsce hipermarketów Geant. Ulokowały się tam również Multikino, market Obi i Aquapark. Ta istniejąca strefa to 60 tys. mkw. handlu, która generuje roczny ruch klientów na poziomie 8 mln odwiedzających. Warto dodać, że w tym rejonie nie ma innych nowoczesnych obiektów handlowych. Serenada będzie kontynuacją idei, którą kierowaliśmy się przy budowie Centrum Riviera w Gdyni, będzie to obiekt duży, atrakcyjny wizualnie zarówno z zewnątrz, jak i w środku, ale co najważniejsze, będzie to przestrzeń, w której klienci będą mogli spędzić miło swój wolny czas i do którego będą chcieli wracać. Serenada uzupełni więc istniejącą strefę handlową o brakujące elementy.

Czyli?

– Zdecydowaliśmy się, w stosunku do pierwotnych założeń, na powiększenie strefy gastronomicznej o około 1,6–2 tys. mkw. Będzie ona miała w sumie około 4 tys. mkw. Warto dodać, że nie będą to tylko restauracje food court, ale także bardziej klasyczne, na które czekają nasi klienci. Pilnie obserwujemy rynek i widzimy, jak w ciągu ostatniej dekady nasze zwyczaje zmieniły się w kierunku społeczeństwa zaawansowanej konsumpcji. Polacy po prostu chętniej niż kiedyś jedzą na mieście. Mamy też przykład Riviery – powstał tam największy na Pomorzu food court i doskonale się to sprawdza. Mocny akcent stawiamy również na ofertę rozrywkową i dobrze dobrane marki modowe. Generalnie profil najemcy Serenady to profil zbliżony do Centrum Riviera. Patrzymy na potencjał okolicy, w której powstaje Serenada, gdzie bardzo mocno rozwija się część biurowa miasta.

A jak to wygląda w praktyce. Czy mają Państwo już podpisane umowy najmu?

– Obecnie mamy około 40 proc. podpisanych umów najmu. Trend, który obecnie dostrzegamy, to zgłaszanie się do nas najemców, chcących renegocjować z nami podpisane już umowy i zwiększać tym samym wynajętą powierzchnię, jak np. Mango, które pierwotnie podpisało umowę na 250 mkw., a teraz zajmie lokal o powierzchni 800 mkw. W Serenadzie, w modowej części centrum, pojawią się na pewno wszystkie marki z grupy Inditex i, co warte podkreślenia, Massimo Dutti oraz Oysho już w większych formatach. Podpisaną mamy również umowę na wszystkie marki z grupy LPP. Obecnie prowadzimy rozmowy także z marką nieobecną dotychczas w Krakowie, na której pojawieniu się w centrum bardzo nam zależy. Jest to koncept typu „Dom Towarowy”, który zajmie powierzchnię powyżej 3 tys. mkw. i znacząco uatrakcyjni ofertę modową nowego centrum

A kiedy mieszkańcy Krakowa mogą spodziewać się otwarcia?

– Prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym roku, na początku IV kw. Mieszkańcy Krakowa będą mogli zrobić zakupy w Serenadzie już na początku 2016 roku.

Firma Mayland kolejny raz zdecydowała się wziąć udział w Shopping Center Forum 2014. Projektom spółki będzie można przyjrzeć się na stoisku 2.5.