H&M wciąż notuje wzrosty

Sklep H&M

Sklep H&M

Jak podała firma H&M, w marcu 2014 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 13 proc. w walutach miejscowych, w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Na koniec marca 2014 łączna liczba salonów firmy na całym świecie wyniosła 3216. Dla porównania na koniec marca 2013 roku grupa posiadała 2853 sklepy swoich marek.

Jak już informowaliśmy, grupa H&M planuje w tym roku otworzyć kolejne kilkaset sklepów na całym świecie.

– W 2014 planujemy otworzyć na świecie 375 nowych sklepów. W tej liczbie znajdzie się wiele naprawdę interesujących lokalizacji. Otworzymy więcej flagowych salonów H&M niż w ubiegłym roku, na przykład w General Post Office w Melbourne, w Piazza del Duomo w Mediolanie, on East Nanjing Road w Szanghaju, w Weinstrasse w Monachium, a także 2 flagowe sklepy na Manhattanie – przy Piątej Alei i Herald Square – mówi Karl-Johan Persson, CEO H&M.

W I kw. 2014 roku firma H&M otworzyła 72 nowe sklepy. Dla porównania w tym samym okresie w 2013 roku rozpoczęły działalność 54 salony. Grupa w tym czasie zdecydowała się też zamknąć 12 salonów na świecie, czyli tyle samo, ile w pierwszych 3 miesiącach roku ubiegłego. Łącznie po odjęciu najmniej rentownych placówek firma pozyskała 60 dodatkowych sklepów.

Sprzedaż grupy H&M w pierwszych 3 miesiącach roku obrotowego w walutach miejscowych wzrosła o 12 proc. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 mld koron szwedzkich (około 16 mld zł), co oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016