Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł o 11,1 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych jednak spadła o 5,2 proc. Skumulowana strata wyniosła 4,5 proc. – podała firma Experian.

Według specjalistów za wzrost odwiedzalności tydzień do tygodnia odpowiadają święta wielkanocne, które zdecydowanie wpłynęły na frekwencję w polskich centrach handlowych. Klienci obiektów handlowych kupowali w tym czasie produkty ze wszystkich branż. W związku z tym kupujących przybyło w sklepach spożywczych, odzieżowych czy w sklepach z produktami dla dzieci.

– Frekwencja w polskim handlu detalicznym ożywiła się. Przedświąteczne zakupy przyciągnęły klientów do centrów handlowych. Mimo to roczne porównanie jest nadal ujemne w okolicach 5 proc. Trwający obecnie tydzień powinien dać dobre wyniki i zmniejszyć obie straty – twierdzą analitycy Experian.
Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.