Od chwili uruchomienia nowej wersji sklepu internetowego Mokate, firma notuje lawinowy wzrost liczby zamówień. Jak zapowiada Sylwia Mokrysz z zarządu spółki, w planach jest dalszy rozwój kanału online.

Nowy e-sklep Mokate charakteryzuje się wygodnym i łatwym w obsłudze przeglądaniem, wybieraniem i zamawianiem produktów. System pozwala zaoszczędzić czas oraz umożliwia zakup wszystkich wyrobów z kategorii: kaw, herbat, napojów czekoladowych oraz śmietanek do kawy. „Efekty wprowadzonych w listopadzie zmian są już widoczne. Nie chodzi tylko o całkowicie inną szatę graficzną, ale także o czterokrotny wzrost liczby zamówień” – mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A. w rozmowie z Evigo.pl.

mokate
Nowa strona e-sklepu Mokate

Mokate: w naszej kampanii w social media planujemy wykorzystać Twittera

Mimo że strona WWW Mokate dostępna jest w kilku wersjach językowych, sam sklep działa jedynie w wersji polskojęzycznej. „Na dziś zdecydowanie koncentrujemy się na sprzedaży krajowej” – tłumaczy Sylwia Mokrysz. „W miarę rozwoju projektu, oczywiście nie wykluczam rozszerzenia go o np. angielską wersję językową oraz o wyjście ze sprzedażą poza granice Polski – dodaje.

Mokate
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.

Firma zapowiada także intensywne działania marketingowe, które w dużej mierze mają być oparte o social media. Jak wyjaśnia Sylwia Mokrysz, działania promocyjne e-sklepu w pierwszej fazie obejmą: newsletter (drukowany i elektroniczny), stronę www oraz portal Facebook. „Odnośnie tej ostatniej formy promocji, w ostatnich dniach ruszył profil „Mokate – sklep internetowy” na którym publikowane będą informacje dotyczące między innymi aktualnych promocji i nowości produktowych, a także promocji i konkursów dla fanów” – tłumaczy Mokrysz. „Działania te wspierane będą przez profile naszych brandów – tj. Minutka, Loyd, Babcia Jagoda – oraz przez profil korporacyjny Mokate. W ciągu najbliższych miesięcy działania w social media zostaną jeszcze rozszerzone – ustalamy na razie szczegóły i zakres tego wsparcia. Na pewno jednak wykorzystamy tutaj chociażby Twittera” – dodaje.

Social media – podstawa komunikacji marki z konsumentem

W ramach logistyki Mokate współpracuje na razie wyłącznie z Pocztą Polską. Firma nie wyklucza jednak rozszerzenia tej współpracy na inne podmioty. „Kwestia opcji dostawy jest rozwojowa. Na razie korzystamy z usług Poczty Polskiej, z którą współpraca dobrze się nam układa – klienci są zadowoleni. Nie wykluczam jednak, że pojawią się także inne warianty dostawy, gdyż pozwoliłoby to na zwiększenie sprzedaży” – tłumaczy Sylwia Mokrysz.

Platformę e-commerce dla e-sklepu Mokate wykonała i wdrożyła agencja interaktywna Euforia z Żor, z którą Mokate udanie współpracuje już od pięciu lat. „Firma w tym czasie przygotowała wszystkie strony internetowe grupy Mokate – od strony korporacyjnej, aż po strony brandowe, czy też związane z różnego rodzaju kampaniami.  Platforma e-sklepu to autorski projekt Euforii” – mówi Sylwia Mokrysz.

Działania marketingowe firma prowadzi we współpracy ze wspomnianą już agencją interaktywną Euforia. „Obecnie prowadzimy prace mające na celu ulepszenie i unowocześnienie naszego newslettera, co pozwoli nam na jeszcze lepszy kontakt z klientami” – wyjaśnia Sylwia Mokrysz. „W komunikacji z konsumentami korzystamy również z mediów społecznościowych, strony internetowej, czy też bardziej tradycyjnych narzędzi takich jak chociażby firmowy magazyn Mokate News” – dodaje.