Tesco sklep online

W ubiegłym roku zyski Tesco spadły o 3,6% do 2,2 miliardów funtów. Aby zapobiec dalszym spadkom, firma zamierza zwiększyć obroty ze sprzedaży online. Nie planuje natomiast żadnych działań mających podreperować sprzedaż stacjonarną.

Jak wynika z rocznego raportu finansowego Tesco, całkowite zyski z handlu spadły o 6% do 3,3 miliardów funtów. Prezes firmy, Philip Clarke powiedział, że trochę potrwa zanim firma ponownie zwiększy obroty. Największe supermarkety sieci poniosły straty spowodowane wzrostem popularności zakupów online. „Obecnie nie inwestujemy zbytnio w powierzchnie handlową. Widoczne są efekty tej strategii oraz wzrostu sprzedaży online. Ta rośnie w całej Wielkiej Brytanii.” – powiedział Clarke.

Sprzedaż internetowa priorytetem Tesco

Jak zapowiada sieć, aby wesprzeć wzrost obrotów z e-handlu, firma będzie inwestowała w automatyzację. Podobny plan ogłosiła firma Debenhams, właściciel sieci marketów. „Zamierzamy dalej zwiększać wydajność poprzez automatyzację procesu dostarczania towaru w naszym nowym centrum logistycznym w Erith.” – zapowiada Tesco. „Produkty będzie można odbierać trzy razy szybciej niż w naszych sklepach. Jest to znaczny postęp w porównaniu z naszymi centrami w Crawley i Enfield.”

Tesco planuje również wzmocnić wizerunek marki za pomocą social media. Ostatnio firma uruchomiła własną platformę „The Orchad”. Zachęca ona klientów do dzielenia się opiniami o usługach i produktach Tesco. Obecnie korzysta z niej 60 tysięcy użytkowników, a liczba ta stale rośnie.

W raporcie finansowym czytamy również o planach wprowadzenia na rynek nowego urządzenia cyfrowego tesco. Wyprodukowany przez firme tablet Hudl sprzedał się w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Nowe urządzenie będzie prawdopodobnie miało za zadanie wspierać sprzedaż internetową w kanale mobilnym.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com