Agencja marketingowa RKG opublikowała Digital Marketing Report za pierwszy kwartał 2014 roku. W badanym okresie wzrosła wartość rynku reklam online, a wydatki na sponsorowane wyniki wyszukiwania wzrosły o 17% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Udział organicznych wyników wyszukiwania w generowanym ruchu na stronach e-commerce utrzymywał się na stałym poziomie. Product Listing Ads nadal w największym stopniu napędzają e-sklepom wzrost ruchu pochodzącego ze sponsorowanych wyników wyszukiwania.

Urządzenia mobilne generują jedną trzecią ruchu z wyszukiwarek. Podczas gdy wyszukiwanie organiczne na komputerach traci na znaczeniu, kliknięcia pochodzące z urządzeń mobilnych wzrosły w pierwszym kwartale 2014 roku o 29% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Urządzenia mobilne odpowiadają za 33% organicznego ruchu z Google i 36% z Yahoo. Kliknięcia pochodzące z urządzeń mobilnych stanowią jedynie 16% ruchu generowanego przez organiczne wyniki wyszukiwania w Bing, jednak odsetek ten wzrósł dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 roku.

W wypadku wyników sponsorowanych obserwujemy podobne trendy. Zarówno smartfony, jak i tablety odpowiadają za 18% kliknięć na sponsorowane linki, razem generując więcej niż jedną trzecią ruchu. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 roku, można zaobserwować wzrost kliknięć na smartfonach o 64%, zaś na tabletach o 56%. Tymczasem ruch generowany przez użytkowników komputerów spadł o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Raport opiera się na analizie danych pochodzących z bazy klientów firmy i dostarcza wiedzę z dziedziny SEO, PLA, reklamy display, social media, porównywarek cen i innych dziedzin związanych z trendami w e-commerce.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com