Galeria Amber
Galeria Amber

Na temat zarządzania centrami handlowymi Echo Investment rozmawiamy z Wojciechem Knawą, dyrektorem Echo Investment Property Management.

Echo nie tylko realizuje inwestycje handlowe, ale poprzez spółkę Echo Investment Property Management także nimi zarządza. Wśród nich znajdują się duże obiekty, takie jak Galeria Echo w Kielcach czy Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu, ale także mniejsze w rodzaju Galerii Veneda w Łomży czy Galerii Olimpia w Bełchatowie. Czy we wszystkich przypadkach stosują Państwo podobny model zarządzania?

 Działamy według wypracowanej i sprawdzonej w ciągu wielu lat strategii, ale zdajemy sobie sprawę, że każdy z obiektów ma swoją specyfikę, którą trzeba w tym procesie uwzględnić. Efektywne funkcjonowanie naszych inwestycji oraz ich rynkowy sukces wymagają aktywnego, stale doskonalonego i nowoczesnego systemu zarządzania. Oznacza to pełne i rzeczywiste uczestnictwo w procesach zachodzących na rynku: uważną obserwację przemian, kreatywne przewidywanie przyszłych kierunków rozwoju, kompleksową analizę zachowań konsumentów oraz dopasowanie do nich właściwej strategii zarządzania.

W marcu tego roku do grona obiektów zarządzanych przez Echo Investment Property Management dołączyła Galeria Amber. To centrum handlowe w aglomeracji kalisko-ostrowskiej okazało się zapowiadanym sukcesem?

 Tak, już pierwszy weekend, w którym Galerię Amber odwiedziło ponad 112 tys. klientów, potwierdził sukces tej inwestycji. Najemcy Galerii Amber, podobnie jak my, są bardzo zadowoleni z frekwencji i obrotów podczas weekendu otwarcia. W ciągu 3 tygodni Galerię Amber odwiedziło blisko pół miliona klientów. Te liczby stanowią najlepsze potwierdzenie jakości tego projektu. Można powiedzieć, że w ciągu pierwszego weekendu nasz obiekt odwiedziło całe miasto, gdyż Kalisz liczy sobie około 103 tys. mieszkańców. Oczywiście oferta Galerii Amber, jako dużego centrum regionalnego z unikatową ofertą, jest skierowana do mieszkańców całej aglomeracji kalisko-ostrowskiej.

Otworzyliśmy inwestycję, która jest przykładem bardzo udanej komercjalizacji w niełatwych czasach rynkowych. Udało nam się ściągnąć do Kalisza wiele premierowych marek, takich jak m.in. H&M, C&A, New Yorker, Intersport, Super-Pharm czy Simple. Wyróżnikiem Galerii Amber z pewnością jest największe kino w mieście, czyli 7-salowy Helios, a także hipermarket E.Leclerc czy największy w Kaliszu klub fitness należący do sieci Fabryka Formy.

Jaka jest recepta na dobre zarządzanie galerią handlową?

 O sukcesie projektu w sferze zarządzania nieruchomościami decyduje cała gama czynników: lokalizacja, dobra komunikacja, przemyślane na etapie projektowym właściwe rozwiązania funkcjonalne dla klientów, prawidłowo dobrany mix najemców, skuteczny marketing i pozycjonowanie projektu na rynku, właściwa rekomercjalizacja powierzchni, a także ścisła i elastyczna współpraca z najemcami. W warunkach tak konkurencyjnego rynku, z jakim mamy dzisiaj do czynienia, niezmiernie ważne w codziennej współpracy jest łamanie pewnych stereotypów rynkowych i wychodzenie poza definicję umowy najmu po to, aby wspólnie z najemcami realizować cele biznesowe. Tak pokrótce wygląda strategia Echo Investment Property Management, która jest efektem kilkunastoletniego doświadczenia na rynku.

Podczas wrześniowych targów Shopping Center Forum spółka Echo Investment zaprezentuje swoje projekty handlowe realizowane w Polsce i za granicą, w tym m.in. Galerię Sudecką w Jeleniej Górze i rozbudowę CHR Galaxy w Szczecinie. Szczegółowe informacje zostaną przedstawione podczas wrześniowych targów na stoisku 5.2. Firma jest też sponsorem After Party SCF 2014. Więcej szczegółów na temat Shopping Center Forum 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.