Salonik Świat Prasy
Salonik Świat Prasy

Sieć saloników prasowych Świat Prasy zaplanowała na 29 kwietnia otwarcie 100 sklepu. Jubileuszowe otwarcie odbędzie się w Łodzi, w nowym retail parku, przy ul. Ary Sternfelda 22. Pozostałymi najemcami obiektu będą Biedronka oraz Pepco.  Na ten rok zaplanowaliśmy około 40 otwarć. Chcemy zakończyć rok liczbą 125130 saloników prasowych – powiedział redakcji Retailnet Grzegorz Sowa, dyrektor operacyjny ABRAVA sp. z o. o. Świat Prasy s.k.a.

 W tym roku uruchomiliśmy już punkty Świat Prasy w: Warszawie  Business Garden, Legionowie, Szczytnie, Bydgoszczy, Kaliszu, Łowiczu, Pucku, Świnoujściu. Ponadto mamy podpisanych kilkanaście umów w budowanych retail parkach, ale również przy marketach. Negocjujemy też umowę z galerią Supersam w Katowicach – dodał Grzegorz Sowa.

Spółka ABRAVA, w związku z przyjętą strategią otwarcia 250 saloników Świat Prasy do 2016 roku, intensywnie poszukuje lokalizacji o powierzchni od 25 do 40 mkw., charakteryzujących się dużym przepływem osób: w centrach handlowych, przy supermarketach, dyskontach, a także na dworcach, lotniskach, w szpitalach oraz centrach dużych miast.

ABRAVA sp. z o. o. Świat Prasy s.k.a. skupia się na rozwoju sieci saloników w miastach średniej wielkości. Firma nie wyklucza również obecności w wielkich galeriach, jeśli uzyska atrakcyjną ofertę najmu.

Obecnie spółka posiada 99 sklepów Świat Prasy, które działają w 11 województwach. Wszystkie saloniki są własnymi punktami sieci. Firma nie przewiduje w najbliższej przyszłości otwierania sklepów franczyzowych. W 2013 roku sieć Świat Prasy zwiększyła przychody L/L o 15 mln zł, osiągając poziom sprzedaży w wysokości ponad 60 mln zł netto. Natomiast rok wcześniej przychody sieci wyniosły ponad 45 mln zł.