gap zakupy online

GAP, wiodący amerykański detalista z branży odzieżowej kontynuuje integrację swoich kanałów sprzedaży. Niedawno firma wprowadziła nowe rozwiązania zacierające granicę pomiędzy zakupami w sklepie tradycyjnym a sprzedażą online.

Już od jakiegoś czasu funkcjonuje system pozwalający klientom GAP zamawiać produkty online, a następnie odbierać je w sklepach sieci. Niedługo usługa ta rozszerzona zostanie o możliwość zamawiania produktów online podczas wizyty w sklepie. Będzie to wygodne rozwiązanie dla tych, którzy w asortymencie danego sklepu nie znajdą odpowiedniego rozmiaru bądź koloru.

Zakupy online coraz bardziej popularne

Plany GAP na najbliższy rok zakładają maksymalne wykorzystanie szans na rozwój, zarówno w kanale mobilnym jak i online. Jak wynika z raportu finansowego, wzrost przychodów firmy ze sprzedaży internetowej w roku fiskalnym 2013 wyniósł 21,5%. Podczas gdy sprzedaż online GAP rośnie, firma ogranicza liczbę swoich tradycyjnych salonów sprzedaży – łączna powierzchnia sprzedażowa sieci zmniejszyła się na przestrzeni trzech ostatnich lat o 7,6%. Mimo to firma wygenerowała o 19,3% większą sprzedaż w roku 2013 niż w 2010. Pod koniec sierpnia nowy system zamówień online w sklepach ma być wdrożony we wszystkich 1600 salonach GAP. Celem jest poprawienie wyników sprzedaży oraz budowa lojalności klienta.

Nowe technologie e-commerce

„Jesteśmy liderami wdrażania nowatorskich technologii cyfrowych w sklepach tradycyjnych. Wszystko po to, by ułatwić życie naszym klientom” – twierdzi Art. Peck, President of Growth, Innovation and Digital w GAP. Według Pecka, GAP jest na wczesnym etapie wdrożenia technologii, która rekomenduje klientowi produkty na podstawie jego historii zakupowej. Firma zaoferuje także swoim klientom możliwość internetowej rejestracji, dzięki której będą mogli oni zamawiać produkty w sklepach dokładnie w ten sam sposób, w jaki robią to na swoich domowych komputerach i tabletach. „Naszym zdaniem technologia jest kluczowa dla sposobu komunikacji między klientem a firmą.” – tłumaczy Peck.

GAP, Inc. jest liderem branży odzieżowej o globalnym zasięgu. W skład grupy wchodzą marki Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta oraz Intermix. GAP sprzedaje swoje produkty w ponad 90 krajach świata, zarówno przez sklep online, jak i sieć tradycyjnych salonów sprzedaży obejmującą obecnie ponad 3,4 tys. sklepów.